بازار سکه در دو راهی قیمت طلا و دلار / پیش بینی قیمت سکه امروز 2 بهمن

کدخبر: ۴۷۰۷۱۳
در حالی که اونس طلا علامت نزولی به قیمت سکه می دهد بالا آمدن قیمت دلار در بازار ارزش ذاتی سکه را تقویت کرده است.
بازار سکه در دو راهی قیمت طلا و دلار / پیش بینی قیمت سکه امروز 2 بهمن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکو ایران، اونس طلا از سطح هزار و ۸۵۰ دلار فاصله گرفت. این موضوع به احتمال زیاد می تواند قیمت سکه امامی در روز جاری را تحت تاثیر قرار دهد. طلای جهانی دیشب تا محدوده هزار و ۸۳۰ دلار عقب نشینی کرد، حال آنکه افزایش آن به بالای محدوده هزار و ۸۴۰ دلار در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه در رشد قیمت سکه در بازار داخلی اثر داشت.

پشت خطی 2 بهمن 1400

با افت طلا در بازارهای جهانی، روز جمعه در بازار پشت خطی سکه نیز فروشندگان قدرت بیشتری پیدا کردند و فلز گران بهای داخلی به راحتی سطح ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و کانال ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان را از دست داد. سکه امامی در انتهای وقت جمعه در معاملات اعتباری در محدوده ۱۲ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان معامله شد و احتمال دارد که در همین محدوده قیمتی نیز معاملات روز شنبه را آغاز کند.

در حالی که افت قیمت اونس طلا، سکه امامی را به سوی سطوح قیمتی پایین تر هدایت می کند، ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی بالا آمده است و این موضوع انتظارات افزایشی برخی از سکه بازان را بالا برده است. در انتهای هفته ارزش ذاتی سکه به بالای مرز ۱۲ میلیون تومانی قدم گذاشت و تاثیر قابل توجهی در انتظارات صعودی بازار داشت. عامل اصلی صعود ارزش ذاتی سکه،‌بالا آمدن قیمت دلار در بازار داخلی بود که به سوی مرز ۲۸ هزار تومانی جهش کرد. به نظر می رسد که در صورت شکست مرز ۲۸ هزار تومانی، سکه به افت قیمت اونس طلا حتی چندان توجهی نکند.

پشت خطی 2 بهمن 1400

 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید