قیمت گوشی سامسونگ گلکسی S22 اولترا

کدخبر: ۴۷۱۰۸۳
مدل پایه‌ی گوشی سامسونگ گلکسی S22 اولترا، ۱۲۸ گیگابایتی است که با قیمت ۱۱۹۹ دلار در دسترس قرار می‌گیرد. مدل گران‌قیمت‌تر هم حدودا ۱۲۹۹ دلار قیمت خواهد داشت که به احتمال بسیار زیاد باید ۲۵۶ گیگابایتی باشد. این‌طور که به نظر می‌رسد، خبری از مدل ۱ ترابایتی نیست.
قیمت گوشی سامسونگ گلکسی S22 اولترا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دیجی کالا اینفوگرافیک مشخصات فنی گلکسی S22 اولترا نشان می‌دهد این گوشی قرار نیست از نمایشگر انقلابی که گفته می‌شد یا حافظه‌ی ۱ ترابایتی بهره ببرد.

گلکسی S22 اولترا یکی از جدیدترین پرچم‌داران سال ۲۰۲۲ است چرا که گفته می‌شود قرار است تلفیقی از قابلیت‌های گوشی‌های سری S و نوت باشد. به همین خاطر هم هست که حجم شایعه‌ها و خبرها پیرامون آن بسیار بیشتر از چیزی است که پیرامون گوشی‌های دیگر از این سری می‌شنویم.

امروز هم مثل هر روز دیگر، یک خبر جدید پیرامون گلکسی S22 اولترا منتشر شد. در واقع اکنون شاهد اینفوگرافیک مشخصات فنی گلکسی S22 اولترا هستیم که توسط یکی از افشاگران در شبکه‌ی اجتماعی ویبو به اشتراک گذاشته شد. این نشان می‌دهد نماینده‌ی جدید سامسونگ آن چیزی نیست که انتظار می‌رفت. البته منظورمان این نیست که اطلاعات منتشر شده‌ی کنونی کاملا با آنچه می‌دانستیم تفاوت دارد، فقط یک سری بخش‌ها نظیر نمایشگر و حافظه‌ی داخلی آن چیزی نیست که انتظار داشتیم.

مدل پایه‌ی گلکسی S22 اولترا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی دارد – خبری از مدل ۱ ترابایتی نیست

شاید یکی از ناامیدکننده‌ترین چیزی که می‌توانستیم در رابطه با گلکسی S22 اولترا بشنویم این است که این گوشی قرار نیست در مدلی با حافظه‌ی داخلی ۱ ترابایت راهی بازار شود. مدل پایه‌ی این گوشی ۱۲۸ گیگابایتی است که با قیمت ۱۱۹۹ دلار در دسترس قرار می‌گیرد. مدل گران‌قیمت‌تر هم حدودا ۱۲۹۹ دلار قیمت خواهد داشت که به احتمال بسیار زیاد باید ۲۵۶ گیگابایتی باشد. این‌طور که به نظر می‌رسد، خبری از مدل ۱ ترابایتی نیست.

البته شاید برخی‌ها تصور کنند این مشخصات مربوط به مدل عرضه شده در کشور چین است. اما این اینفوگرافیک به زبان انگلیسی است و هر دو مدل مجهز به اگزینوس و اسنپدراگون را هم شامل می‌شود که نشان می‌دهد اطلاعات منتشر شده از آن مربوط به تمام مدل‌های گلکسی S22 اولترا است. بنابراین به احتمال زیاد باید حافظه‌ی ۱ ترابایتی را فقط یک شایعه بدانیم.

شارژر سریع ۴۵ واتی – باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی

برخلاف اطلاعات ناامیدکننده‌ای که در بخش قبل شاهد بودیم، در این زمینه همه چیز عالی به نظر می‌رسد. پرچم‌دار قدرتمند شرکت کره‌ای قرار است مثل دو نسل قبل به باتری فوق‌العاده عالی ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شود اما خبر خوب اینجاست که برای شارژ آن دیگر نیازی نیست از شارژر ۲۵ واتی استفاده کنید چرا که این گوشی در نهایت از شارژر ۴۵ واتی بسیار سریع پشتیبانی می‌کند تا پرچم‌دار شرکت کره‌ای هم در زمینه‌ی سرعت شارژ حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. البته این شارژر به صورت جداگانه در دسترس قرار دارد و نه درون جعبه. این شارژر با در نظر گرفتن مدت زمان ۹۰ دقیقه‌ای لازم برای شارژ گلکسی S21 اولترا با باتری مشابه اما شارژر ۲۵ واتی، احتمالا باید در مدت زمان ۱ ساعت S22 اولترا را کاملا شارژ کند.

همچنان همان نمایشگر ۱۵۰۰ نیتی – رکوردی در کار نیست

اگرچه نمایشگر گلکسی S21 اولترا فوق‌العاده بود و هست، اما به نظر می‌رسد این خبر که قرار بود نمایشگر گلکسی S22 اولترا بیشینه‌ی روشنایی ۱۸۰۰ نیتی داشته باشد و در این زمینه رکوردشکنی کند، فقط یک شایعه بوده است. این نمایشگر همچنان ۱۵۰۰ نیتی است که هنوز هم فوق‌العاده به نظر می‌رسد اما آن فوق‌العاده‌ای که مد نظر ما بود نیست. البته بنچمارک نمایشگر که اولین‌بار از گلکسی S22 اولترا و پلاس منتشر شد، بیشینه‌ی روشنایی را ۱۷۰ نیت نشان می‌داد که باعث شد اندکی سردرگم شویم. اما هدف از این کار چه تبلیغات بود چه شایعه‌ای برای جلب توجه، به نظر می‌رسد اشتباه بوده باشد.

مشخصات دوربین گلکسی S22 اولترا – همان همیشگی اما حیرت‌انگیز

در گلکسی S22 اولترا هم همان دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی به‌عنوان دوربین اصلی ایفای نقش می‌کند اما این‌بار به نظر می‌رسد سامسونگ از قابلیت‌های خوبی در آن استفاده کرده تا بدین ترتیب عملکرد آن را در زمینه‌های مختلف بهبود ببخشد. هرچند در اینفوگرافیک این گوشی اطلاعاتی بیشتر از گشودگی دریچه دیافراگم f/1٫۸ در دسترس نیست.

همچنین برای دوربین تله‌فوتو و فوق عریض باز هم شاهد لنزهای ۱۰، ۱۰ و ۱۲ مگاپیکسلی هستیم که به نظر می‌رسد هیچ تفاوتی به نسبت نسل گذشته ندارند. یعنی دوربین‌های تله‌فوتو با قابلیت زوم ۳ و ۱۰ برابری و دوربین فوق عریض با زاویه‌ی تحت پوشش ۱۲۳ درجه‌ای. بخش بزرگی از پیشرفتی هم که احتمالا در این زمینه شاهد خواهیم بود باید مربوط به عملکرد سامسونگ در بخش نرم‌افزار و پردازش‌های مربوطه باشد چرا که سخت‌افزار دوربین در مجموع تحول خیلی چشمگیری نداشته است.

سریع‌ترین قلم هوشمند تاریخ

گلکسی S22 نوت

آخرین چیزی که در اینفوگرافیک گلکسی S22 اولترا به آن اشاره شد، قلم S-Pen این گوشی بود که بارزترین ویژگی آن هم به حساب می‌آید چون اولین‌بار است که می‌بینیم یک گوشی از سری S از قلم S-Pen نه تنها پشتیبانی می‌کند بلکه از یک درگاه مخصوص هم برای نگه‌داری آن بهره می‌برد (گلکسی S21 اولترا فقط از قلم پشتیبانی می‌کرد اما محفظه‌ای برای نگه‌داری آن نداشت).

چیزی که این قلم را بسیار ارزشمندتر و جذاب‌تر از نسل قبل می‌کند، زمان تأخیر آن است که فقط به ۲٫۸ میلی‌ثانیه می‌رسد. این یعنی حس نوشتن با قلم روی گلکسی S22 اولترا بیشتر از هر زمان دیگری حس نوشتن با خودکار روی کاغذ را به کاربر القا می‌کند. تجربه‌ای فوق‌العاده لذت‌بخش، روان و شیرین که می‌تواند خاطره‌ی تلخ حذف سری نوت را از ذهن کاربران پاک کند.

این اطلاعات منتشر شده به نظر می‌رسد موثق باشد. با این حال بی‌صبرانه منتظر هستیم ببینیم ۹ فوریه (۲۰ بهمن) و در رویداد رسمی رونمایی از گوشی‌های سری گلکسی S22 اولترا چه خبرهای بیشتری پیرامون آن‌ها منتشر می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید