پیش بینی بازارهای چهارشنبه 6 بهمن 1400

دلار شبانه غافلگیر می کند /موج فروش رمز ارزها؟

کدخبر: ۴۷۱۷۵۶
اقتصادنیوز: بازارها همچنان متاثر از سیگنال هایی هستند که از مذاکرات وین به ایران ارسال می شود.
دلار شبانه غافلگیر می کند /موج فروش رمز ارزها؟

به گزارش اقتصادنیوز ، بازارها اگرچه با انتظار روبه رو هستند اما گمانه زنی ها از روند مذاکرات وین، استراتژی معامله گران را دوگانه کرده است. از یک جهت خریداران با مقاومت به سیگنال های منفی مذاکرات وین اشاره می کنند و از سوی دیگر فروشندگان با فشار به سیگنال های مثبت وین اشاره دارند.

فوری/ 5 دستور مهم مخبر برای حمایت از بورس

بازار ارز و سکه | دلار شبانه غافلگیر می کند

در بازار ارز و سکه، قیمت دلار دوباره در یک عملیات شبانه در بالای 28 هزار تومان تثبیت شد. این در حالی بود که در معاملات صبح و عصر دیروز قیمت های کانال 27 هزار تومان هم مشاهده می شد. همین روند را در بازار درهم و سکه هم می توان مشاهده کرد. با این وصف معاملات بازار ارز با نوسان روبه روست و به دلیل گمانه زنی ها از وین، همچنان استراتژی معامله گران در این خصوص متفاوت است. بازار ارز به نظر می رسد در روزهای آینده هم همین مسیر دوگانه را فعلاً تا قبل از نتایج اولیه مذاکرات وین دنبال می‌کند. 

بازار سهام | حقوقی های بورس مقاومت می کنند

در بازار سهام، شاخص کل بورس با نوسان محدود در کانال پایین تر دنبال می شود و شاخص به لبه 1.2 میلیون واحد رسید که علامت های هشدار را به بازار ارسال کرد. در معاملات امروز پیش بینی شده، همچنان بازار با توان بالای فروشندگان روبه شود که احتمال مقاومت شاخص کل در شرایط کنونی بسیار بالاست. البته ممکن است در روز پایانی افت شاخص محدود شود و در یک حالت خوش بینانه در یک دامنه نوسان بسیار محدود، شاخص کل بورس تغییر جهت دهد. البته با توجه به شرایط عرضه و تقاضا باید منتظر ماند

بازار خودرو | قیمت خودرو همسو با قیمت دلار

در بازار خودرو همسو با نوسانات بازار ارز، قیمت خودرو نیز با نوسان محدود بالای یک میلیون تومانی محصولات پرتیراژ ایران خودرو و سایپا همراه بوده است. معامله گران خودرویی معتقدند بازار در شرایطی نوسان قیمت دارد که خریداران و فروشندگان جدی حضور ندارند. همچنین گمانه زنی ها درباره مذاکرات وین، بازار را در شرایط انتظار نگه داشته است.

بازار مسکن | اصرار دولت بر برنامه نهضت تولید ملی مسکن

در بازار مسکن گزارش های جدید نشان می دهد که قیمت مسکن در دی با نوسانات مثبت همراه بوده و حجم معاملات اما در یک مسیر نزولی بوده است. حالا در روزهای ابتدایی بهمن هم گزارش ها نشان می دهد که هزینه وام مسکن کاهش داشته و روند معاملات هم در همان سیکل رکودی به سر می برد. رئیس جمهور دیشب در یک برنامه تلویزیونی روی تحقق وعده تولید 4 میلیون مسکن در پایان دولت فعلی تاکید کرد.

بازار ارز دیجیتال | موج فروش رمز ارزها در راه است؟

در بازار ارز دیجیتال، قیمت بیت کوین در محدوده 36 هزار دلار دنبال شد. معاملات اتریوم هم با همان تحرکات مثبت بیت کوین ها دنبال شد. البته ترس و نگرانی معامله گران نسبت به دورنمای کنونی بازار ارز دیجیتال ها متاثر از اقدامات مهار تورمی امریکا توسط فدرال رزرو، هرمی خواندن رمز ارزها توسط روسیه و شکل گیری موج های فروش در بازار رمز ارزها باعث شده که فعلا ترس و نگرانی ها بیشتر دیده شود. برخی بدبینانه پیش بینی کرده اند که نزول جدی تر در محدوده 30 تا 32 هزار دلار برای بیت کوین در انتظار است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید