ترس سکه بازان از ریزش قیمت دلار/ پیش بینی قیمت سکه ؛ امروز 6 بهمن

کدخبر: ۴۷۱۷۸۸
اقتصادنیوز: هراس فعلی برخی بازیگران بازار سکه احتمال افت بیشتر قیمت دلار است. دیروز نیز افت قیمت دلار بود که سکه امامی را از سطح ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی عقب برد و این فلز گران بها را وارد کانال ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزارتومانی کرد.
ترس سکه بازان از ریزش قیمت دلار/ پیش بینی قیمت سکه ؛ امروز 6 بهمن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکو ایران، دیروز اونس طلا در بازارهای جهانی توانست از سطح حساس هزار و ۸۵۰ دلاری عبور کند. این سطح شکنی موجب شده است که انتظارات افزایشی در بازار سکه امامی و در میان معامله گران بزرگ تقویت شود. با اونس بالای هزار و ۸۵۰ دلار،‌ ارزش ذاتی سکه امامی به بالای خط حساس ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خواهد آمد. این در حالی است که بعدازظهر روز قبل، ارزش ذاتی سکه در محدوده ۱۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان قرار داشت.

photo_۲۰۲۲-۰۱-۲۶_۰۹-۳۱-۰۵

در صورتی که در روز جاری نیز خبری از فشار کاهشی های بازار ارز نباشد، معامله گران بازار سکه نسبت به قرار گرفتن در موقعیت خرید خوشبین تر خواهند شد. برخی تحلیل گران باور دارند عبور اونس طلا از محدوده هزار و ۸۵۰ دلار برای سفته بازان بزرگ بازار سکه خبر خوشایندی است، چرا که در صورت تثبیت اونس طلا بالای محدوده یاد شده،‌احتمال افزایش تا محدوده ۲ هزار دلاری وجود خواهد داشت، عاملی که ارزش ذاتی سکه را بیشتر خواهد کرد. ارزش ذاتی سکه با فرض دلار ۲۸ هزار تومانی و اونس ۲ هزار دلاری بالای ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خواهد بود.

هراس فعلی برخی بازیگران بازار سکه احتمال افت بیشتر قیمت دلار است. دیروز نیز افت قیمت دلار بود که سکه امامی را از سطح ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی عقب برد و این فلز گران بها را وارد کانال ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزارتومانی کرد. در صورتی که دلار بالای خط ۲۸ هزار تومان باقی بماند،‌امروز افزایشی ها به بازار سکه بازخواهند گشت.

photo_۲۰۲۲-۰۱-۲۶_۰۹-۳۴-۴۹

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید