قیمت سکه و طلا افزایش یافت

ردپای 2 خبر اقتصادی در بازار ارز /دلار عقب نشست

کدخبر: ۴۶۳۲۱۹
اقتصادنیوز : قیمت دلار متشکل در بازار امروز دوشنبه 29 آذر 1400 اندکی عقب نشست اما قیمت سکه وطلا افزایش یافت.
ردپای 2 خبر اقتصادی در بازار ارز /دلار عقب نشست

به گزارش اقتصادنیوز ،  قیمت دلار در بازار متشکل پیش از ظهر امروز بر روی 27 هزار و 115 تومان قرار گرفت. این اسکناس آمریکایی در انتهای معاملات نقدی اندکی پایین رفت و به 27 هزار و 53 تومان رسید. متوسط قیمت دلار در این بازار 27 هزار و 119 تومان بود. 

خیز درهم به سمت قیمت 8 هزار و 300 تومان

قیمت درهم در بازار ارز امروز بر مدار رشد قرار گرفت. قیمت درهم در بازار امروز ابتدا  10 تومان بالا رفت و به 8 هزار و 210 تومان رسید اما در ادامه روند معاملاتی بازار بار دیگر با قدرت بیشتری برای رسیدن  به مرز 8 هزار و 300 تومان   قدم برداشت اما در نهایت بر روی 8 هزار و 280 تومان قرار گرفت. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد 30 هزار و 412 تومان به دست می‌آمد. 

قیمت سکه و طلا افزایش یافت

امروز هر اونس طلا با کاهش ۰.۰۳ درصدی به 1798 دلار رسید.در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار 3 هزار و 700 تومان بر ارزش خود افزود و 1 میلیون و 285 هزار و 500 تومان را برای خود ثبت کرد. قیمت سکه نیز امروز 45 هزار تومان افزایش یافت و بر روی 13 میلیون و 95 هرار تومان ایستاد. 

ردپای خبرهای افزایش یارانه و حذف سهمیه بنزین در بازار ارز تهران

امروز ۲۹ آذر ۱۴۰۰ بود ،  محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس‌جمهور، گفته بود مردم منتظر خبر خوب در آذر ماه باشند‌. معامله گران بازار ارز تهران نیز منتظر این خبر خوب بودند.  یک روز مانده به پایان آذر ماه، مردم منتظر خبر خوب محسن رضایی بودند. محسن رضایی با تبیین خبرهای خوش اقتصادی که پیشتر وعده انتشارش را داده بود، اظهار کرد: طبق لایحه بودجه قرار بود یارانه‌ها را برای سال آینده دو برابر کنیم، اما آقای رئیس جمهور تاکید کرد که افزایش یارانه‌ها برای سه ماه باقی مانده سال نیز اعمال شود.

وی افزود: مسئولان اجرایی تلاش خواهند کرد که در سه ماه باقی مانده سال نیز یارانه‌ها را دو برابر کنند و اگر این طرح به خوبی انجام شود هر خانوار ۴ نفره ۸۰۰ هزار تومان کالا و پول دریافت خواهند کرد.

در کنار خبر یارانه  خبر حذف سهمیه بنزین خودروها در کیش و قشم نیز مورد توجه معامله گران بازار ارز تهران قرار گرفت. فریدون عباسی دوانی، رییس کمیسیون انرژی مجلس در این باره گفت:   قرار است طرحی شبیه به طرح وان در جزیره کیش و قشم شروع شود. طرحی که بر اساس آن سهمیه بنزین خودروها در کیش و قشم حذف می‌شود و سهمیه بنزین به جای خودرو، به افراد تعلق می‌گیرد.این جزیره‌ها مناطق آزاد هستند و به همین دلیل هم می‌توان به صورت اولیه در این مکان‌ها طرح ساماندهی حامل‌های انرژی و تغییر شیوه سهمیه‌بندی بنزین را انجام داد.هنوز مشخص نیست این سهمیه قرار است چگونه به مردم داده شود. ملاک مصرف بهینه و بعد از آن رفاه مردم در حد معقول است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید