سمت و سوی بازار سکه در نیم دوم مهر

پیش بینی متفاوت قیمت سکه/ هجوم خرسی از بازار ارز به سکه

کدخبر: ۴۴۵۸۹۰
افت قیمت دلار در معاملات پشت خطی روز جمعه موجب شده است که هم چنان فضای کاهشی در میان معامله گران قیمت سکه قدرت نمایی کند
پیش بینی متفاوت قیمت سکه/ هجوم خرسی از بازار ارز به سکه

به گزارش اقتصادنیوز، از اواخر هفته گذشته فضای بازار ارز و سکه تغییر کرده است. مهم ترین تغییر حذف یک عدم قطعیت از بازار بود. در این دو بازار انتخاب رئیس کل بانک مرکزی یک پرسش بود زیرا فرد انتخابی و مواضع او می تواند بازار ارز و سکه را در این بخش از بلاتکلیفی خارج کند.

در کنار انتخاب رئیس کل بانک مرکزی قیمت طلا نیز یکی دیگری از متغیرهای اثر گذار بر بازار سکه است.چهارشنبه هفته گذشته، سکه امامی تحت فشار دو متغیر حیاتی کاهش اونس طلا و افت قیمت دلار قرار داشت.

Untitled-3

پیش بینی قیمت سکه در روز 17 مهر 1400

بازار سکه امروز در شرایطی کار خود در هفته جاری را آغاز می کند که اهرم کاهشی قیمت طلا بر روی معامله گران وجود ندارد. با این حال، افت قیمت دلار در معاملات پشت خطی روز جمعه موجب شده است که هم چنان فضای کاهشی در میان معامله گران فلز گران بهای داخلی قدرت نمایی کند.

با توجه به این موضوع، دشوار است که سکه امامی در روز شنبه معاملات خود را بالای مرز ۱۲ میلیون تومانی آغاز کند. سکه در صورتی وارد کانال بالاتر خواهد شد که اسکناس آمریکایی بتواند خود را به بالای مرز ۲۸ هزار تومانی برساند.

از آن سو، در صورتی که افت قیمت دلار تا زیر محدوده ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان ادامه پیدا کند، فلز گران بهای داخلی می تواند به زیر محدوده ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان برود. با فرض دلار ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومانی، ارزش ذاتی سکه امامی تا محدوده ۱۱ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان پایین خواهد رفت. با توجه به دامنه حباب ۲ الی ۴ درصدی، از دست رفتن محدوده ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی، با دلار ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان، قطعی به نظر می رسد. حتی ممکن است که قیمت سکه به سوی محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان هدایت شود. با این حال، سکه بازان افزایشی امیدوارند که فلز گران بهای داخلی مطابق روند ماه های اخیر حداقل بتواند حمایت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را حفظ کند.

پشت خطی2

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید