هجوم معامله گران سکه به بازار دلار / پیش بینی قیمت سکه امروز 9 بهمن

کدخبر: ۴۷۲۳۷۹
اقتصادنیوز: معامله گران بازار سکه معتقدند که، بازیگران بزرگ بازار سکه در واکنش به افت بهای اونس طلا وارد بازار دلار شده اند و با خریدهای خود زمینه رشد اسکناس آمریکایی را فراهم کردند.
هجوم معامله گران سکه به بازار دلار / پیش بینی قیمت سکه امروز 9 بهمن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکو ایران؛ سکه امامی در اولین روز هفته با دو سیگنال متناقض رو به رو خواهد بود. از یک سو، ارزش بهای اونس طلا در روزهای انتهایی هفته گذشته بازارهای جهانی دچار افت معناداری شد و پس از دست دادن سطح هزار و 850 دلار به زیر مرز هزار و 800 دلاری رفت و در روز جمعه نیز در محدوده هزار و 789 دلار به کار خود پایان داد.

ریزش 60 دلاری اونس طلا در انتهای هفته موجب شد که در مقاطعی از روزهای انتهایی هفته، سکه امامی حتی به زیر محدوده 12 میلیون و 400 هزار تومانی برود. با این حال، از بعدازظهر روز جمعه متغیر افزایشی وارد بازار شد که زمینه برگشت قیمت فلز گران بهای داخلی را فراهم کرد.

بررسی ها نشان می دهد که اسکناس آمریکایی بعدازظهر روز جمعه از ابتدای کانال 28 هزار تومانی فاصله گرفت و توانست تا محدوده 28 هزار و 350 تومان پیش روی کند. افزایش بهای دلار  موجب شد که سکه امامی بتواند بار دیگر به بالای سطح 12 میلیون و 500 هزار تومانی برگردد.

در این شرایط می توان گفت که به احتمال زیاد، سکه بازان در ابتدای روز شنبه بین اثر کاهشی اونس طلا و اثر افزایشی دلار،‌بیشتر به متغیر دوم دقت کنند.

برخی از معامله گران باور دارند، بازیگران بزرگ بازار سکه در واکنش به افت بهای اونس طلا وارد بازار دلار شده اند و با خریدهای خود زمینه رشد اسکناس آمریکایی را فراهم کردند. این اقدام موجب می شود که سکه بازان فردایی در روز شنبه دچار ضرر زیادی نشوند. افرادی که به این تحلیل باور دارند،‌ احساس می کنند که پس از تسویه معاملات فردایی سکه در روز شنبه، فشار فروش در بازار ارز بیشتر خواهد شد و به دنبال آن، فلز گران بهای داخلی نیز در  فاز نزولی قرار خواهد گرفت.  در واقع از نگاه این گروه، افزایش دلار تنها به دلیل مداخله سکه بازان بزرگ رخ داده است و با عقب نشینی این گروه، اسکناس آمریکایی در جهت کاهشی قرار گرفت. این احتمال به این دلیل تقویت می شود که دیشب اولیانوف نماینده روسیه در وین عنوان کرده بود که احتمال رسیدن به توافق در اواخر بهمن ماه جدی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید