دلار ، قیمت سکه را پایین کشید/ پیش بینی قیمت سکه امروز 10 بهمن

کدخبر: ۴۷۲۶۴۱
اقتصادنیوز: عقب نشینی اسکناس آمریکایی از ظهر روز شنبه موجب شد که فلز گران بهای داخلی سطح حساس ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی را از دست بدهد. پس از این افت، سکه امامی حتی تا محدوده ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی عقب نشینی کرد.
دلار ، قیمت سکه را پایین کشید/ پیش بینی قیمت سکه امروز 10 بهمن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکو ایران ، سکه امامی در ابتدای روز شنبه توانست با تکیه بر بالا باز شدن قیمت دلار به بالای سطح ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی قدم بگذارد. این اتفاق در حالی رخ داد که ارزش ذاتی سکه در ابتدای روز شنبه زیر مرز ۱۲ میلیون تومانی بود. این موضوع موجب می شد که بازار از لحاظ بنیادی ظرفیت افت قیمت را داشته باشد. با این حال، سکه بازان امیدوار بودند که قیمت دلار در ادامه روز به پیش روی خود ادامه دهد و به بالا ماندن قیمت سکه امامی کمک کند.

photo_۲۰۲۲-۰۱-۳۰_۰۹-۱۰-۲۱

چنین اتفاقی در بازار ارز رخ نداد و دلار به تدریج در مسیر کاهشی قرار گرفت. با تسویه معاملات فردایی سکه،‌ افت قیمت دلار تشدید شد و حتی به سوی ابتدای کانال ۲۸ هزارتومانی حرکت کرد. روز جمعه برخی تحلیل گران حدس زده بودند که با تسویه معاملات فردایی سکه،‌رشد قیمت دلار ادامه پیدا نکند. آن ها چنین استدلالی را مطرح کرده بودند که سکه بازان برای جلوگیری از ضرر خود در بازار فردایی، اقدام به خرید دلار کرده اند و با پایان تسویه معاملات، دلارهای خریداری شده را خالی خواهند کرد.

عقب نشینی اسکناس آمریکایی از ظهر روز شنبه موجب شد که فلز گران بهای داخلی سطح حساس ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی را از دست بدهد. پس از این افت، سکه امامی حتی تا محدوده ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی عقب نشینی کرد.

به گفته فعالان اگر در روز جاری سکه زیر خط ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باقی بماند، این فلز گران بها احتمالا افت بیشتری را تجربه خواهد کرد.

photo_۲۰۲۲-۰۱-۳۰_۰۹-۱۰-۲۰

 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید