پیش بینی بازار سهام 13 بهمن 1400/ بورس نزولی می شود؟

کدخبر: ۴۷۳۴۵۱
معامله‌گران در شرایطی به استقبال آخرین روز معاملاتی هفته می‌روند که دیروز بازار سهام برای پنجمین روز متوالی صعودی شد و شاخص کل بورس پس از یک هفته به کانال 1.3 میلیونی بازگشت.
پیش بینی بازار سهام 13 بهمن  1400/ بورس نزولی می شود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز –چهار‌شنبه 13 بهمن- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس 6 هزار و 681 واحد صعود کرد و به رقم یک میلیون و 301 هزار و 300 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 2 هزار و 559 واحد بالا آمد و در رقم 333 هزار و 288 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 66 واحد رشد کرد و به رقم 17 هزار و 682 واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 316 نماد رشد قیمت و 156 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 63 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 31 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت‌های سرمایه گذاری سایپا (وساپا)، بانک ملت (وبملت) و شرکت موتورسازان تراکتورسازی ایران (خموتور) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌های ریل سیر کوثر (حسیر)، کشت و دام قیام اصفهان (زقیام) و شرکت هتل پارسیان کوثر اصفهان (گکوثر) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای سیلام (شرکت سیمان ایلام)، لپارس (شرکت پارس الکتریک) و کفرا (شرکت فراورده‌های نسوز ایران) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس مؤسسه اعتباری ملل (وملل)، شرکت صنعتی دوده فام (شصدف) و شرکت مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن (وکبهمن) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز سه‌شنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌چهار‌شنبه است. در پایان معاملات روز سه‌شنبه بازار با مازاد تقاضا‌ی 247 میلیارد تومانی بسته شد.

ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز دوشنبه 44 درصد افزایش یافت و 72 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 43 درصد افت کرد و در رقم 319 میلیارد تومان ایستاد. 

پیش بینی بورس

بیشترین تقاضاها

روز سه‌شنبه نماد وتجارت (بانک تجارت) با صف‌ خرید 104 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از وتجارت، نمادهای وبملت (بانک ملت) و تجلی (شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین عرضه‌ها

روز گذشته بیشترین صف فروش نیز به وسخوز (شرکت سرمایه گذاری استان خوزستان) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 22 میلیارد تومانی داشت. پس از وسخوز، نمادهای غدشت (شرکت دشت مرغاب) و وسرضوی (شرکت سرمایه گذاری استان خراسان رضوی) بیشترین صف فروش داشتند.

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال آخرین روز معاملاتی هفته می‌روند که دیروز بازار سهام برای پنجمین روز متوالی صعودی شد و شاخص کل بورس پس از یک هفته به کانال 1.3 میلیونی بازگشت. 

همچنین روند خروج نقدینگی حقیقی از بورس افزایش یافت و با رشد 63 درصدی نسبت به روز دوشنبه به رقم 347 میلیارد تومان افزایش یافت. علاوه بر این ارزش مازاد تقاضای پایانی بازار نیز روند نزولی داشت و با افت 51 درصدی به 247 میلیارد تومان رسید. 

بنابراین نرخ صعود بازار باز هم کاهش یافت، در سه روز اخیر نرخ رشد شاخص روند نزولی داشته است. روز شنبه 29 هزار و 608 واحد رشد کرد و روز یکشنبه 25 هزار و 578 واحد بالا آمد. روز دوشنبه شاخص رشد 10 هزار واحدی داشت و روز سه‌شنبه رشد 6 هزار و 681 واحدی را پشت سر گذاشت. 

بنابراین نرخ رشد بازار روز یکشنبه افت 13 درصدی داشته است و روز دوشنبه 60 درصد کاهش یافته است. نرخ رشد شاخص کل دیروز 33 درصد کاهش یافت. به طور میانگین نرخ رشد شاخص در سه روز اخیر 35 درصد افت داشته است و اگر این روند امروز نیز ادامه یابد پیش بینی می‌شود شاخص کل امروز 4 هزار واحد رشد کند. 

هر چند که صعود شاخص به کانال یک میلیون و 300 هزار واحد و ثبت رکورد یک هفته صعود مداوم نشانه مثبتی برای بازار سهام است اما خروج پول حقیقی و افزایش آن می‌تواند به توقف روند صعودی بازار در روزهای آتی منجر شود. 

پیش بینی بورسپیش بینی بورس

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید