شهریه دانشجویان شاهد و ایثارگر در بودجه ۱۴۰۱

کدخبر: ۴۷۳۷۶۱
سخنگوی کمیسیون تلفیق تکالیف دانشگاه‌ها در برخورد با دانشجویان شاهد و ایثارگر در بودجه ۱۴۰۱که شهریه خود را پرداخت نکرده اند، را مشخص کرد.
شهریه دانشجویان شاهد و ایثارگر در بودجه ۱۴۰۱

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان – رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس گفت: در راستای اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی شهریه بگیر مجاز نیستند به دلیل عدم پرداخت هزینه شهریه از ثبت‌نام، شرکت در امتحانات و یا ارائه مدرک تحصیلی مشمولان خودداری کنند.

بر اساس قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی موظفند در هر نیمسال تحصیلی نسبت به ثبت‌نام و اخذ امتحانات مشمولین بدون دریافت وجه اقدام کنند البته بنیاد شهید به تأمین و پرداخت هزینه شهریه تحصیلی این دانشجویان است که در سال های اخیر به دلیل مشکلات مالی بین دانشگاه های شهریه بگیر و بنیاد شهید مثل پرونده بدهی ۲ هزار میلیاردی بنیاد شهید به دانشگاه آزاد در فرآیند تحصیل این دانشجویان اشکالاتی رخ داده بود.

مصوبات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه مجلس بر اساس قانون، باید به تصویب نمایندگان در نشست علنی پارلمان و تأیید شورای نگهبان برسد و سپس وارد مرحله اجرا شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید