جزییات تعیین نرخ جدید شهریه مهدهای کودک

کدخبر: ۴۳۹۶۰۸
اقتصادنیوز : رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ضمن اعلام اینکه نظام نامه شایستگی و صلاحیت مربیان کودک را در دست تدوین داریم گفت: در آینده هر فرد جدیدی که جذب می شود باید احراز صلاحیت شود و دوره‌هایی را بگذراند. افرادی که اکنون مشغول هستند نیز به تدریج در این پایش قرار می‌گیرند.
جزییات تعیین نرخ جدید شهریه مهدهای کودک

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ،علیرضا حاجیان‌زاده   با بیان اینکه فعالیت هایمان را در سازمان تازه تاسیس تعلیم و تربیت کودک در چند عرصه پیش بینی کرده‌ایم اظهار کرد: یک عرصه، خانواده‌ها هستند که شاید مهمترین عرصه ما باشد، زیرا از آمار هشت میلیونی کودکان زیر شش سال، بیش از شش میلیون به مهد کودک نمی‌روند و ما هم اصراری نداریم حتما به مهد بروند و معتقدیم که خانواده بهترین مکان تربیت کودکان است. به همین علت توانمندسازی خانواده‌ها را مدنظر داریم.

وی افزود: عرصه دیگر مربیان هستند که قطعاً باید روی گزینش آنها دقت شود. در زمینه جذب و تربیت مربیان به دنبال آن هستیم که راه اندازی رشته‌های مربی کودک را به دانشگاه ها و حوزه‌ علمیه سفارش دهیم. در حال طراحی این رشته هستیم که یک کار اساسی و نیازمند برنامه ریزی بلندمدت است. در اساسنامه سازمان پیش بینی شده است که حوزه و دانشگاه باید به کمک بیایند.

 رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با اشاره به اینکه یکی از برنامه های کوتاه مدت در زمینه مربیان، برگزاری دوره‌های آموزشی ضمن خدمت است گفت: همچنین نظام نامه شایستگی و صلاحیت مربیان کودک را در دست تدوین داریم. یک مربی باید شایستگی‌های لازم را از جهت تربیتی و کار حرفه‌ای با کودک داشته باشد و باید این صلاحیت‌ها پیش از ورود وی احراز شود.

حاجیان زاده افزود: در آینده هر فرد جدیدی که جذب می شود باید احراز صلاحیت شود و دوره‌هایی را بگذراند. افرادی که اکنون مشغول هستند نیز به تدریج در این پایش قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه عرصه سوم نیز استانداردهای خود مهدکودک‌ها هم از لحاظ ظاهری و هم ایمنی، استحکام ساختمان و فضای لازم است گفت: تفاوتی که با وجود تاسیس سازمان جدید نسبت به شرایط قبل ایجاد می شود در این است که قبلاً تصور می شد مهدکودک‌ها مکان‌هایی برای نگه داری بچه‌ها هستند در حالی که نیت نباید فقط نگه داری باشد و باید رویکردهای تربیتی و فرهنگی را رقم بزنیم. فرصت خوبی فراهم شده است که تربیت را از بدو تولد و حتی قبل از تولد شروع کنیم و این امر منوط به یکی دو سال قبل از دبستان نشود.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ادامه داد: امید است آرزوی همیشگی نظام تعلیم و تربیت که شروع تربیت از اوان کودکی است را به بهترین نحو رقم بزنیم.

وی درباره روند نظارت بر فعالیت مهدهای کودک گفت: فعلا سازمان استانداردهای لازم را تولید نکرده، مهدها با همین وضعیت ادامه می دهند، اما وقتی استانداردها تولید شود حدومرز مسائل تربیتی تعیین می شوند. شرایط ایجاد نشاط و جذابیت های مختلف برای بچه ها باید در چارچوب نظام معیار دینی باشد که باید در کمیته های اندیشه ورز بررسی و ارائه شود و بعد از آن سیستم نظارتی بر حسن اجرای استانداردها و دستورالعمل ها نظارت می‌کند.

حاجیان زاده درباره تعیین شهریه مهدهای کودک نیز گفت: برای امسال اعلام کرده ایم تعیین شهریه بر اساس رشد نرخ تورم و با تایید سازمان حمایت از مصرف کنندگان در استان ها انجام شود که فعلا کار متوقف نماند. ولی برای سال های بعد باید معیار مشخصی برای تعیین شهریه تعیین کنیم که هم بخش غیردولتی توان اداره کار را داشته باشد و هم امکان ثبت نام برای مردم فراهم باشد. باید نرخ متعادلی تعیین شود.

وی ادامه داد: ضمن آنکه در مناطق محروم نمی توان مهدها را صد درصد غیردولتی اداره کرد. معتقدیم همه مردم باید امکان دسترسی به فعالیت های تربیتی اوان کودکی را داشته باشند. قطعا در بودجه سال آینده هم پیش بینی های لازم را در این زمینه خواهیم داشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید