گزارش اقتصادنیوز از بازار جهانی رمزارزها

سقوط دسته جمعی رمزارزها/ رشد دامیننس بیت‌کوین!

کدخبر: ۴۷۵۸۷۰
اقتصادنیوز : بیت کوین در کانال 42000 دلاری معامله می شود و امروز بیش از دو درصد افت کرده است. اتریوم هم با افت 6 درصدی به 2900 دلار رسیده است.
سقوط دسته جمعی رمزارزها/ رشد دامیننس بیت‌کوین!

به گزارش اقتصادنیوز ؛ بیت کوین یک بار دیگر به کانال 42000 دلار برگشته و اکنون در قیمت حدود 42200 دلار معامله می شود. افت بیش از 2.5 درصدی ارز اول بازار، باعث شده بازدهی هفتگی آن هم به یک درصد کاهش یابد. ارزش معاملات بیت کوین طی شبانه روز گذشته بیش از 24 میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن هم به 800 میلیارد دلار رسیده است.

البته بیت کوین فعلا و با توجه به رشدی که طی هفته گذشته داشته، هنوز در روند صعودی باقی مانده و معاملات آن جای نگرانی ندارد. تحلیلگران معتقدند بیت کوین می تواند با مقداری درجا زدن در حوالی همین قیمت ها، انرژی کافی برای یک صعود دیگر را جمع کند.

فروش‌های سنگین در اتریوم

برخلاف بیت کوین که چندان وضعیت بدی ندارد، اتریوم با فروشندگانی قوی دست و پنجه نرم می کند که قیمت آن را بیش از 6 درصد کاهش داده اند. افت بیش از 6 درصدی اتریوم، قیمت آن را به حدود 2900 دلار رسانده و باعث شده یک بار دیگر اتریوم حمایت تکنیکالی مهم خود را از دست بدهد.

قیمت حدود 3000 دلار، محدوده حمایتی مهمی برای اتریوم است که چند روز طول کشید تا آن را به سمت بالا شکست، اما اکنون دوباره این حمایت به سمت پایین شکسته شده که اتریوم را با فشار فروش زیادی مواجه کرده است.

ارزش معاملات اتریوم طی شبانه روز گذشته بیش از 14 میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن هم به 348 میلیارد دلار رسیده است.

افت سنگین آلت‌کوین‌ها

با وجود اینکه بیت کوین تنها حدود 2-3 درصد افت کرده و وضعیت آن بحرانی نیست، آلت کوین ها وضعیت خوبی ندارند و بسیاری از آن ها افت های سنگین بیش از 7-8 درصد را ثبت کرده اند. کاردانو، سولانا، آوالانچ، پولکادات، شیبا اینو، پالیگان، لایت کوین، چین لینک، نیر پروتکل، یونی سواپ، الگوراند، لئو، دسنترالند، فانتوم، اتریوم کلاسیک، هدرا، اینترنت کامپیوتر، وی چین، اکسی اینفینیتی، فایل کوین، هلیوم، آیوتا و هارمونی آلت کوین هایی هستند که در فهرست 50 ارز برتر بازار قرار دارند و بیش از 7 درصد افت را ثبت کرده اند.

با این حساب می توان متوجه شد که وضعیت آلت کوین ها امروز خوب نیست و اکثر آن ها منفی هستند. در فهرست 50 ارز برتر بازار، تمام نمادها منفی هستند به جز یک نماد. الروند تنها نماد مثبت است که 7 درصد هم رشد کرده.

رشد دامیننس بیت‌کوین

با توجه به منفی بودن بیت کوین و افت سنگین اتریوم و چند ارز بزرگ دیگر، ارزش بازار ارزهای دیجیتال با افت 4.38 درصدی مواجه شده و به عدد 1.89 تریلیون دلار رسیده است.

ارزش معاملات هم با افت 23 درصدی، به 88 میلیارد دلار رسیده است. ارزش معاملات دیفای طی شبانه روز گذشته بیش از 12 میلیارد دلار بوده و استیبل کوین ها هم بیش از 72 میلیارد دلار معامله شده اند.

امروز دامیننس بیت کوین رشد خوبی داشته و با 73 صدم درصد رشد، به عدد 42.45 درصد رسیده است. دامیننس نسبت بین ارزش بازار بیت کوین در مقابل ارزش سایر ارزهاست که دلیل رشد امروز آن، افت کمتر بیت کوین در مقابل سایر ارزها است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۵ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید