طلا از 1900 دلار عبور می کند؟

پیش بینی جذاب کیتکو از آینده قیمت طلا

کدخبر: ۴۷۶۰۳۰
در نظرسنجی وال استریت این هفته سایت کیتکو که از میان تحلیل گران بازار انجام می شود، 40 درصد باور بر افزایشی بودن قیمت طلا داشتند، در حالی که 27 درصد اعتقاد داشتند طلا مسیر رفته را بازمی گردد.
پیش بینی جذاب کیتکو از آینده قیمت طلا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، طلا در آخرین ساعات روز جمعه، به دلیل افزایش تنش ها میان اوکراین و روسیه و بالا رفتن بی سابقه احتمال حمله روسیه به اوکراین، با جهش 20 دلاری با بالای مرز 1850 دلاری رفت. در حالی که در هفته ای که گذشت بیش از 2.8 درصد افزایش قیمت داشت، تحلیل گران درباره آینده کوتاه مدت طلا تا حدودی دچار تردید هستند. در حالی که تحلیل گران وال استریتی نظرسنجی هفتگی بیت کوین تا حدودی نسبت به ادامه صعود طلا در هفته آینده تردید دارند، معامله گران خرد در نظرسنجی مین استریت بر این باورند که طلا هفته آینده هم صعودی خواهد بود.

 

کیتکو

همچنین روز جمعه گزارش احساسات مصرف کننده (consumer sentiment) دانشگاه میشیگان هم منتشر شد که بر اساس آن این شاخص به پایین ترین حد در ده سال اخیر رسیده است. این شاخص پیش بینی مصرف کنندگان درباره وضعیت کلی اقتصاد و همچنین شرایط مالی خودشان را ارزیابی می کند. همچنین مصرف کنندگان پیش بینی میکنند تورم ایالات متحده در سال 2022 در حوالی 5 درصد باقی بماند. به دلیل پیش بینی افزایش قابل ملاحظه نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سال جاری گروهی از سرمایه گذاران جذابیت طلا برای ادامه سال جاری را کم ارزیابی می کنند.

در نظرسنجی وال استریت این هفته سایت کیتکو که از میان تحلیل گران بازار انجام می شود، 40 درصد باور بر افزایشی بودن قیمت طلا داشتند، در حالی که 27 درصد اعتقاد داشتند طلا مسیر رفته را بازمی گردد. 27 درصد باقی مانده نیز اعتقاد داشتند طلا در حوالی مرز 1850 دلار نوسان خواهد کرد. اما در نظرسنجی مین استریت، 62 درصد از شرکت کنندگان به ادامه افزایش قیمت طلا رای دادند و فقط 21 درصد گفتند طلا در هفته آینده کاهشی خواهد بود. 16 درصد هم باور دارند طلا نوسان خاصی هفته آینده نخواهد داشت. اگر باور اکثریت معامله گران درست از آب دربیاید، آن وقت طلا سدی جز مرز 1900 دلاری در پیش نخواهد داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید