بیت‌کوین زیر مرز ۵۰ هزار دلاری باقی ماند!

پیش‌بینی جدید بانک آمریکایی از قیمت طلا در سال ۲۰۲۲

کدخبر: ۴۶۵۷۸۲
اقتصادنیوز: جی پی مورگان و کیتکونیوز در گزارش‌های جداگانه‌ای پیش بینی‌های خود از از قیمت طلا در سال ۲۰۲۲ را منتشر کرده اند.
پیش‌بینی جدید بانک آمریکایی از قیمت طلا در سال ۲۰۲۲

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت‌ طلا و قیمت نقره روز پنج‌شنبه در آمریکا افزایش یافتند. برخی تحلیل‌گران  این روند را  ناشی از فعالیت معامله‌گران در ساعات میانی روز برای  جبران افت اولیه قیمت‌ها ارزیابی کردند.

هر اونس طلا در ماه فوریه با 8 دلار و 10 سنت افزایش به 1813 دلار و 90 سنت رسید و نقره مارس نیز با 0.222 دلار افزایش به 23.08 دلار در هر اونس رسید.

بانک سرمایه گذاری جی پی مورگان قیمت طلا در سه ماهه چهارم سال 2022 را 1520 دلار در هر اونس پیش بینی کرده است. پیش‌بینی‌های این بانک‌های بزرگ در بازار کالا به طور معمول کمتر جامه واقعیت به تن می‌کند.

کیتکو نیوز اما نظری متفاوت با جی پی مورگان دارد و پیش‌بینی می‌کند که قیمت طلا در سه ماهه چهارم 2022 بالاتر از سطح فعلی خواهد بود. به این دلیل که آمار تورم  در سال 2022 مشکلات فراوانی برای اقتصاد آمریکا و جهان ایجاد خواهد کرد و بعید به نظر می‌رسد که فدرال رزرو بتواند اقدام موثری در مواجهه با آن داشته باشدد.

این سناریو خبر بدی برای دارایی های کاغذی مانند سهام و اوراق قرضه خواهد بود، اما خبر خوبی برای معامله‌گران بازار فلزات خواهد بود.

gold

دیروز  قیمت بیت کوین همچنان در محدوده نزولی و زیر سطح ۵۰هزار دلار نوسان کرد. قیمت تا زیر سطح ۴۷,۵۰۰ دلار هم پایین آمده بود اما توانست بخشی از این نزول را جبران کند. با این نوسانات بعید به نظر می‌رسد که بیت‌کوین در ساعات پایانی 2021 بتواند بالای مرز 50 هزار دلاری را ببیند.

Screen Shot 1400-10-09 at 23.38.18

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید