علت صعودی شدن قیمت طلا

روزهای بد بیت‌کوین در هفته پایانی ۲۰۲۱

کدخبر: ۴۶۵۵۵۸
اقتصادنیوز: دیروز طلا اندکی نوسان داشت و بیت کوین همچنان با روند کاهشی رو به رو شد.
روزهای بد بیت‌کوین در هفته پایانی ۲۰۲۱

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت طلا با نزدیک شدن به سال 2022 روند صعودی پیدا کرده‌است. برخی تحلیل‌گران این امر را تا حدودی به شیوع Omicron و افزایش موارد COVID در فصل زمستان مرتبط می‌دانند. همچنین در این ایام تاثیر تورم همچنان بر بازار سرمایه سنگینی می کند. 

دیوید مگر، مدیر بازرگانی فلزات High Ridge Futuresبر این باور است که روند بازار طلا در کوتاه مدت صعودی باقی خواهد ماند .این روند ناشی از تداوم فشارهای تورمی است که در بازار شاهد آن هستیم.

شهر شیان در چین در حال تبدیل شدن به یک نقطه اصلی شیوع سویه جدید ویروس است. بر اساس گزارش رویترز، «شیان 150 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونای جدید را برای روز یکشنبه گزارش داد که نسبت به 155 مورد روز قبل کاهش جزئی داشت و مقامات هشدار دادند افرادی که قوانین سفر یا آزمایش را زیر پا می‌گذارند ممکن است با بازداشت و جریمه مواجه شوند».

قیمت طلا و نقره در معاملات روز گذشته کاهش یافته است اما از پایین ترین سطح خود در روزپیش از آن بیشتر بود.

هر اونس طلا در ماه فوریه با 6 دلار و 40 سنت کاهش به 1804 دلار و 30 سنت رسید و نقره مارس نیز با افت 0.266 دلاری به 22.855 دلار در هر اونس رسید.

gold

این درحالی است که همچنان بازار ارزهای دیجیتالی با پایان سال ۲۰۲۱ روند نزولی گرفته است. در روز گذشته بیت کوین حدود ۱ درصد کاهش پیدا کرد و به ۴۷هزار دلار رسید.

Screen Shot 1400-10-08 at 23.31.04

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید