گزارش اقتصادنیوز از بازارهای جهانی؛

آغاز خوب برای بیت‌کوین در آخرین هفته ۲۰۲۱

کدخبر: ۴۶۵۰۱۲
در روزی که گذشت بیت کوین در کانال ۵۱ هزار دلار و طلا همچنان بالای ۱۸۰۰ دلار معامله شدند.
آغاز خوب برای بیت‌کوین در آخرین هفته ۲۰۲۱

براساس گزارش اقتصادنیوز، قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه در آمریکا تقریبا ثابت است. تازگی به دلیل ریسک گریزی کمتر در بازار، سود معاملات کاهش یافته است، در حالی که فروشندگان فلزات گرانبها در بحبوحه نگرانی های افزایش تورم هستند. هر اونس طلا در ماه فوریه با 1 دلار کاهش به 1810 دلار و 60 سنت رسید و نقره مارس نیز با 0.115 دلار افزایش به 23.035 دلار در هر اونس رسید.

gold

برخی از بازارهای خارج از کشور برای تعطیلات کریسمس بسته اند. شاخص های سهام آمریکا بالاتر بوده و در اواسط روز نزدیک به بالاترین رکورد رسیدند. هنوز نگرانی‌های مربوط به کرونا وجود دارد، اما واکسن‌ها و داروهایی نیز برای مبارزه با ویروس در خط تولید هستند. یکی از تحلیلگران، نگرش کنونی بازار در مورد نبرد کرونا را «جدی اما قابل کنترل» نامید.ترس در بازار برای یک بحران ژئوپلیتیک دیده می‌شود، زیرا تجمع نیروهای روسیه در مرز اوکراین، آمریکا و اروپا را نگران کرده است.

ورود به کانال ۵۱ هزاردلاری

بیت کوین در شروع هفته آخر سال میلادی شتاب بیشتری گرفت. در روزی که گذشت بیت کوین فراتر از ۵۱ هزار دلار معامله شد و بعد از مدت‌ها وارد کانال فراتر از ۵۱ هزار دلار شد.

لارک دیویس، تحلیل‌گر ارزهای دیجیتال می‌گوید که بیت کوین ممکن است با خروج از روند نزولی اخیر، برای سودهای جدید آماده شود. او در توییتی نوشت: «بیت کوین از روند نزولی خارج شده و در حال حاضر، بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه معامله می‌شود.»

Screen Shot 1400-10-06 at 23.49.18

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید