تقویم اقتصادی آخرین هفته دسامبر

تقلاهای طلا برای پرش از مانع 1820 دلاری

کدخبر: ۴۶۴۵۲۴
اقتصادنیوز: این روزها بازارهای جهانی روند آرامی را طی می‌کنند و خود را برای آغاز سال 2022 آماده می‌کنند. در آخرین هفته سال 2021 رویدادهای اقتصادی اندکی در تقویم بازیگران بازارهای جهانی ثبت شده است.
تقلاهای طلا برای پرش از مانع  1820 دلاری

به گزارش اقتصادنیوز ، بازارهای طلا مدتی است که پایگاه امنی برای خود ایجاد کرده اند. در حال حاضر، بسیاری از تحلیل‌گران به تماشای آخرین تقلاهای طلا برای پرش از مانع 1820 دلاری نشسته‌اند. طلا اگر از عهده این مهم برآید، می‌تواند سال نو را با روند صعودی پرقدرتی آغاز کند. با این حال باید این نکته را در نظر گرفت که اگر طلا بالای مرز 1800 دلار باقی بماند، می‌تواند روزهای امیدوار کننده‌ای در روزهای آغازین سال داشته باشد.

در صورت گذر از مرز 1820دلاری بازیگران بازار طلا خود را برای خیزهای بلندتر تا 1875 دلار آماده خواهند کرد. اصولا بازار طلا به شدت تحت تأثیر دلار آمریکا است، و در حال حاضر وضعیت بازار دلار به نفع طلا است.

هفته برای دلار:

ارقام شاخص مصرف کننده در ماه دسامبر(دی) در روز سه شنبه هفته جاری و آمار بیکاری نیز در روز پنجشنبه منتشر خواهند شد این آمار در تعیین وضعیت بازار کلیدی خواهند بود.

در هفته منتهی به 24 دسامبر، شاخص دلار با 0.57 درصد کاهش به 96.019 رسید.

unnamed

هفته برای یورو:

در آغاز هفته، ارقام جویندگان کار فرانسه،در روند بازار می‌تواند تاثیرگذار باشد. با این حال، با به تعطیلات رفتن بسیاری از شرکت‌های بزرگ اروپایی، تأثیر  این آمار بر یورو نمی‌تواند گسترده باشد. انتشار ارقام اولیه تورم دسامبر (دی) برای اسپانیا در روز پنجشنبه یکی دیگر از آمار مهم حوزه یورو است.

در هفته پیش، یورو با 0.70 درصد افزایش به 1.1319 دلار رسید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید