هفته‌ای با رویدادهای متعدد اقتصادی +تقویم

کم‌رنگ شدن امید در بازارهای جهانی/غوغای اومیکرون

کدخبر: ۴۵۷۸۱۶
اقتصادنیوز:هفته آینده، برای اقتصاد جهان هفته پرخبری است، با این حال پیش‌بینی می‌شود که اکثر رویدادهای هفته تحت‌الشعاع اخبار سویه جدید کرونا(اومیکرون) قرار بگیرد.
کم‌رنگ شدن امید در بازارهای جهانی/غوغای اومیکرون

به گزارش اقتصادنیوز ، سایه هراس از سویه جدید کرونا بر بازارهای جهانی سنگینی می‌کند. در این فضا سرمایه‌ گذاران و بازیگران این بازار  تلاش می‌کنند از دارایی‌های پرریسک فاصله گرفته و در پناهگاه‌های امنی مانند طلا پناه بگریند.

این تحول در بازارها از پنج‌شنبه هفته پیش و با انتشار  ظهور یک نوع بالقوه خطرناک COVID-19 در آفریقای جنوبی کلید خورد.

هفته برای دلار:

در اوایل هفته، آمار اقتصاد آمریکا در بخش تولید غیرکشاورزی مورد توجه بازارها قرار خواهد گرفت.

در روز پنجشنبه نیز انتشار آمار درباره میزان بیکاری و مقایسه آن با پیش‌بینی‌ها بیش از سایرآمار برای تحلیلگران بازار مهم خواهد بود. ارقام میزان حقوق و دستمزد غیرکشاورزی و ارقام PMI غیر تولیدی نیز در روز جمعه اعلام خواهد شد. در جبهه سیاست پولی،  نشست جروم پاول، رئیس فدرال رزرو و اعضای FOMC نیز نگاه بسیاری از تحلیل‌گران را به خود معطوف کرده است. پاول همچنین قرار است در نیمه اول هفته برای دور جدید ریاست خود بر فدرال رزرو در مراسم ادای سوگند شرکت کند.

در هفته گذشته، شاخص دلار آمریکا با 0.06 درصد افزایش به 96.089 رسید.

photo_2021-11-28_13-03-38

هفته برای یورو:

اعلام هزینه‌های مصرف‌کننده فرانسه و آمار بیکاری آلمان در روز سه‌شنبه دو رویداد تعیین‌کننده اقتصادی در بازارهای اروپا به شمار می‌رود، با این حال باید تاکید کرد انتظار می رود آمار میزان بیکاری آلمان تاثیر بیشتری بر بازار داشته باشد.

در روز چهارشنبه، PMI خرده فروشی‌های و بخش تولید آلمان مورد توجه قرار خواهند گرفت. در پایان هفته، PMI بخش خدمات و خرده‌فروشی در منطقه یورو نیز منتشر خواهد شد.

در این هفته آمار تورم اوایل نوامبر در منطقه یورو نیز منتشر خواهد شد، آماری که می‌تواند در پیش‌بینی‌ها درباره رشد اقتصادی و هم‌چنین میزان نرخ سود تغییراتی ایجاد کند.

فارغ از تقویم اقتصادی، باید به این نکته نیز توجه داشت که هر تمهیدی درباره محدودیت‌های جدید کرونایی می‌تواند موجب کم‌رنگ شدن پیش‌بینی‌های مثبت در هر بخش بازارهای جهانی شود.

در هفته گذشته، یورو با 0.24 درصد افزایش به 1.1317 دلار رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید