هشدار همتی درباره خلف وعده دولت و مجلس

کدخبر: ۴۷۶۱۷۷
عبدالناصر همتی درباره عواقب تورمی بودجه 1401 هشدار داد.
هشدار همتی درباره خلف وعده دولت و مجلس

عبدالناصر همتی رئیس کل پیشین بانک مرکزی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری در خرداد 1400 با اشاره به وعده های دولت و مجلس کنونی نسبت به بی توجهی این دو نهاد به اصلاح ساختار بودجه انتقاد کرد.

همتی در حساب توئیتری خود نوشت:" قرار بود ریل گذاری جدید برای اقتصاد انجام گیرد.‌براساس متن مصوبه کمیسیون تلفیق، درمهمترین سند مالی ۱۴۰۱، نه تنها اثری از اصلاح ساختار بودجه، ‌که همواره مورد تأکید ‌رهبر انقلاب است،‌دیده نمیشود،‌نگرانی از افزایش کسری بودجه و کاهش قدرت خرید مردم نیز جدی است." او برای این توئیت هشتگ حکمرانی اقتصادی برگزیده است. هشتگی که در انتخابات گذشته محور اصلی برنامه این اقتصاددان بود. او در این انتخابات خواستار به مرخصی رفتن سیاستمداران شد و اعتقاد داشت در دوره پیش رو باید اصلاح حکمرانی اقتصادی به دست متخصصان انجام شود.

همتی در ماه های اخیر با رصد و عملکرد دولت و مجلس نسبت به برخی اتفاقات و عبور از خطوط قرمز  که می تواند به افزایش نرخ تورم و کاهش قدرت خرید مردم منجر شود هشدار داده است. این هشدارها در ابتدا  با واکنش و تکذیب دولتمردان روبرو شد اما با به روز رسانی آمارها مشخص شد اطلاعات اعلام شده از سوی رئیس کل پیشین بانک مرکزی در حوزه رشد پایه پولی و افزایش بدهی بانک ها به بانک مرکزی به واقعیت نزدیک است.



 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید