حمله به اوکراین نفت را ارزشمندتر می کند

قیمت نفت به 125 دلار می رسد؟

کدخبر: ۴۷۶۸۱۵
تقریبا همه تحلیل‌گران در این زمینه که نفت برنت به 100 دلار در ازای هر بشکه خواهد رسید به اجماع رسیده بودند. اکنون عده زیادی از آن‌ها می‌گویند قیمت این نفت به زودی به 125 دلار و حتی بالاتر خواهد رسید.
قیمت نفت به 125 دلار می رسد؟

به گزارش اقتصادنیوز،  قیمت نفت بی‌وقفه در حال افزایش است و ظاهرا هیچ‌ چیز به سادگی نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد. از ماه دسامبر تاکنون، روند صعودی نفت متوقف نشده‌ است.

قیمت نفت برنت حوزه دریای شمال در عصر چهارشنبه 27 بهمن به 94 دلار و 64 سنت در ازای هر بشکه رسید. قیمت شاخص نفتی وست تگزاس اینترمدیت هم در این روز به 93 دلار و 30 سنت در ازای هر بشکه معامله می شد.

نفت 120 دلاری در راه است؟

در حال حاضر تقریبا همه تحلیل‌گران بازار نفت معتقدند قیمت این کالا به زودی به بالای 100 دلار در ازای هر بشکه خواهد رسید. عده زیادی هم پیش‌بینی می‌کنند که قیمت نفت به 125 دلار در ازای هر بشکه و حتی بالاتر از آن برسد.

برخی از تحلیل‌گران می‌گویند نفت با کاهش عرضه مواجه شده و همین امر باعث شده قیمت آن در بازارهای جهانی افزایش پیدا کند. به همین خاطر است که عده‌ای می‌گویند قیمت نفت می‌تواند به 120 تا 150 دلار در ازای هر بشکه برسد.

حمله روسیه به اوکراین نفت را ارزشمندتر می کند

نفت برنت در هفته گذشته از مرز 95 دلار هم عبور کرد که در هفت سال گذشته سابقه نداشته‌ است. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت نفت، تنش‌ها میان روسیه و اوکراین است. حمله احتمالی روسیه به اوکراین می‌تواند نفت را ارزشمندتر کند.

به این ترتیب کاهش عرضه نفت از یک‌سو و افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی از سوی دیگر دست به دست هم داده‌اند و باعث شده‌اند قیمت نفت افزایش پیدا کند. ظاهرا اوپک پلاس هم که یکی از مهم‌ترین کارتل‌های نفتی در جهان است، کمتر از حد مورد انتظار نفت تولید کرده‌ است. طبق پیش‌بینی‌ها میزان تولید اوپک بیشتر هم نخواهد شد. این امر منجر به افزایش قیمت نفت خواهد شد.

اوپک

افزایش سرمایه‌گذاری در صنعت نفت

یکی دیگر از مسائلی که باعث شده بازار نفت، صعودی شود، افزایش سرمایه‌گذاری در صنعت نفت است. مشاهده پول و سرمایه‌ای که روانه بازار نفت می‌شود، اهالی این بازار را نسبت به آینده آن خوشبین کرده و باعث شده قیمت نفت روندی صعودی پیدا کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد این روند تا زمانی‌ که تقاضا برای نفت وجود داشته باشد، ادامه پیدا خواهد کرد. یعنی بازار نفت تا زمانی‌که تقاضا وجود داشته باشد به روند صعودی خود ادامه خواهد داد و این به نفع تولیدکنندگان نفت به‌ویژه اعضای اوپک خواهد بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید