شهری که از کمبود نیروی کار رنج می‌برد

کدخبر: ۴۷۷۲۰۳
اقتصادنیوز: فرماندار اشتهارد می گوید این شهر به نیروی کار نیاز دارد.
شهری که از کمبود نیروی کار رنج می‌برد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، ابراهیم کردلو فرماندار اشتهارد گفت: اشتهارد با توجه به اینکه سه شهرک صنعتی دارد از کمبود نیروی کار رنج می‌برد. نبود نیروی کار دغدغه اصلی صاحبان صنایع در اشتهارد  است.

او افزود: بعد مسافت و هزینه‌های گران حمل و نقل، همچنین نبود مسکن مورد نیاز برای شاغلان باعث استقبال کم نیروی کار برای حضور در واحدهای صنعتی اشتهارد است. بنابراین شرکت‎ها و کارخانه‌ها به دنبال جذب نیروی کار هستند.

وی ادامه داد: پیشنهاداتی را برای رفع مشکلات به صورت کوتاه مدت و بلند مدت ارائه دادیم که یکی از این پیشنهادها فراهم کردن پایانه‌هایی در شهرهای اطراف اشتهارد برای رفت و آمد کارگران و نیروی کار است. همچنین یارانه‌ای برای حمل و نقل با مینی بوس و اتوبوس ارائه شود.

کردلو ایجاد مسیرهای اتوبوس برقی بین اشتهارد و شهرهای اطراف را یکی از راهکارهای بلند مدت برای رفع مشکل تردد نیروی کار به این شهرستان عنوان کرد و گفت:  مطالعات برای ایجاد خطوط اتوبوس برقی در گذشته انجام ولی نهایی نشد. اگر این موضوع نهایی شود در سفر ریاست جمهوری مطرح می‌کنیم. عملی شدن این پیشنهاد می‌تواند وضعیت شهرهای اطراف و مسیر اشتهارد را برای رفت و آمد رفع کند و تحول عظیمی در حمل و نقل بین شهری ایجاد کند.

به گفته کردلو  ایجاد مسکن برای کارگران شهرک‌های صنعتی اشتهارد یکی دیگر از راهکارهای بلند مدت برای رفع مشکل کمبود نیروی کار است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید