کمک 5 میلیون دلاری به ارتش اوکراین در قالب بیت کوین

کدخبر: ۴۷۹۰۰۶
یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های غیردولتی به نام Come Back Alive که از ارتش اوکراین حمایت می‌کند، پس از حمله روسیه به اوکراین در مقیاس بزرگ، بیش از 5 میلیون دلار کمک مالی در قالب بیت‌کوین دریافت کرده است.
کمک 5 میلیون دلاری به ارتش اوکراین در قالب بیت کوین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از آکادمی هلاکوئی، این گروه مستقر در کیف که در سال 2014 (1393) تأسیس شد، از سربازان اوکراینی، از جمله طیف وسیعی از تجهیزات نظامی، خدمات آموزشی، و تجهیزات پزشکی پشتیبانی می کند.

کمک های مالی به آدرس بیت کوین که در وب سایت این سازمان ذکر شده است، روز پنجشنبه پس از حمله نظامی تمام عیار روسیه به اوکراین افزایش یافت. در زمان نگارش این مقاله، آدرس کیف پول ذکر شده 131.78144015 بیت کوین دریافت کرده است.

تجزیه و تحلیل تمام کمک‌های مالی به این آدرس نشان می‌دهد که از ۲۴ فوریه (5 اسفند) تا امروز ۲۲۰۷ کمک مالی به اندازه ۱۲۶.۰۴۳۰۴۰۹۱ BTC دریافت شده است. با قیمت فعلی بیت‌کوین ۳۹،۶۷۶.۵۱ دلایر بر اساس داده‌های Bitcoin.com Markets، کمک‌های مالی دریافت شده از 24 فوریه بیش از 5 میلیون دلار ارزش دارند.

تام رابینسون، دانشمند ارشد و یکی از بنیانگذاران پلتفرم تجزیه و تحلیل بلاکچین Elliptic، پنجشنبه در توئیتی نوشت:

“کمک های مالی رمزارزی در حمایت از نیروهای مسلح اوکراین در حال افزایش است.”

CNBC به نقل از او گفت: “رمزارزها به طور فزاینده‌ای در جنگ برای تأمین مالی جمعی، با تأیید ضمنی دولت‌ها استفاده می‌شود.”

Elliptic همچنین تجزیه و تحلیلی در مورد کمک های دریافتی توسط Come Back Alive انجام داد. این شرکت توضیح داد که در 24 فوریه، NGO بیش از 675000 دلار بیت کوین دریافت کرد و تا ساعت 9:30 صبح به وقت محلی در 25 فوریه (6 اسفند)، بیش از 3.4 میلیون دلار دریافت کرده بود. این شرکت با اشاره به اینکه بیش از 3 میلیون دلار (80 بیت کوین) توسط یک اهداکننده ارسال شده است، نوشت: “این باعث می شود مجموع جمع آوری شده توسط گروه فقط در 24 ساعت به بیش از 4 میلیون دلار برسد.”

سازمان Come Back Alive پذیرش اهدای بیت کوین را در سال 2018 (1397) آغاز کرده است. به گفته Elliptic، کمک های مالی بیت کوین اخیراً افزایش یافته است و در نیمه دوم سال 2021 (خرداد تا آذر 1400) نزدیک به 200 هزار دلار دریافت شده است. در اوایل این ماه، این پلتفرم گزارشی منتشر کرد که نشان می‌داد کمک‌های مالی در دارایی‌های دیجیتال به سازمان‌های غیردولتی و گروه‌های داوطلب اوکراینی در سال گذشته 900 درصد افزایش یافته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید