رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران مطرح کرد؛

پیش بینی قیمت طلا پیش از نوروز

کدخبر: ۴۷۹۲۷۸
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: قیمت جهانی طلا تحت تاثیر بحران اوکراین و تنش روسیه با آمریکا و اروپا با افزایش بیش از ۴۰ دلاری، مرز ۱۹۰۰ دلاری را رد کرد که این موضوع در بازار داخل نیز اثرگذار بوده و باعث شده تا حدودی تاثیر کاهش قیمت دلار در بازار خنثی شود.
پیش بینی قیمت طلا پیش از نوروز

به گزارش اقتصادنیوز ، ابراهیم محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با فرارو با اشاره به اینکه این روز‌ها بازار طلا همراه با نوسانات همراه شده است، اظهار داشت: قیمت‌ها در بازار نسبت به هفته گذشته با کاهش روبرو بوده، اما در هفته طی هفته جاری قدری قیمت‌ها با نوسانات بیشتری روبرو شده است، اما این نوسانات‌ها به حدی نبود که آرامش بازار را به هم بریزد.
وی افزود: در حال حاضر می‌توان گفت قیمت‌ها در یک محدوده مشخص در حال نوسان است که این موضوع برای مشتریان و خریداران بازار از اهمیت بسزایی برخوردار است، زیرا آن‌ها می‌توانند در چنین شرایطی به راحتی تصمیم بگیرند و اگر نیاز به طلا و جواهر داشته باشند می‌توانند در چنین فضایی و در کمال آرامش خرید خود را انجام دهند.


محمدولی با تاکید بر اینکه در حال حاضر قیمت طلا تحت تاثیر دو عامل با نوسانات همراه است، گفت: در وهله اول با توجه به اینکه قیمت ارز در بازار داخل به حدود ۲۶ هزار تومان و حتی پایین‌تر از این نرخ رسیده، این موضوع باعث شده که طلا نیز با کاهش قیمت روبرو شده است، اگر بانک مرکزی بتواند همچنان مدیریت خود در بازار ارز را اعمال کند، ما شاهد خواهیم بود در صورت احیای برجام که احتمال آن بسیار زیاد است بازار سکه، طلا و ارز بتوانند کاهش بیشتری را تجربه کند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اضافه کرد: با توجه به اینکه در ماه پایانی سال قرار داریم، آرامش بازار از اهمیت بسزایی برخوردار است، از سوی دیگر در چنین فضایی می‌توان پیش‌بینی کرد اگر برجام در در روز‌ها و هفته‌های آینده به ثمر بنشیند، بازار سکه و طلا نیز از آرامش بسیار خوبی برخوردار خواهد شد و می‌توان کاهش بیشتر قیمت‌ها را نیز مشاهده کرد. اما نکته مهم قمیت طلای جهانی است که به عنوان عامل دوم بر روی قیمت طلا و سکه در بازار داخل تاثیر می‌گذارد.

محمدولی ادامه داد: قیمت جهانی طلا تحت تاثیر بحران اکراین و تنش روسیه با آمریکا و اروپا طی چند روز گذشته قیمت با افزایش بیش از ۴۰ دلاری، مرز ۱۹۰۰ دلاری را رد کرد که این موضوع در بازار داخل نیز اثرگذار بوده و باعث شده تا حدودی تاثیر کاهش قیمت دلار در بازار خنثی شود، بنابراین این دو عامل در حال حاضر و طی این روز‌ها در تضاد با یکدیگر حرکت کردند که همین موضوع باعث شده که بازار با نوساناتی همراه باشد.

وی همچنین با اشاره به اینکه بعد از حذف مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا، میزان تقاضا در بازار افزایش پیدا کرده، بیان داشت: با توجه به قیمت یک گرم طلا حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است، اگر ۹ درصد مالیات ارزش افزوده را از قیمت مصنوعات طلا کم کنیم این موضوع به طور قطع هزینه قابل توجهی از مشتریان کم می‌کند که همین مسئله باعث شده بازار طلا و جواهر رونق بگیرد، از سوی در مقابل خرید طلای آبشده و دست دوم با توجه به ریسکی که دارند بسیار کم شده و این موضوع موجبات آن را فراهم آورده تا خرید طلا و مصنوعات افزایش یابد.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید