قیمت درهم هماهنگ با قیمت دلار افزایش یافت؛

قیمت دلار مرز جدید را شکست / رشد سکه شتاب گرفت

کدخبر: ۴۵۴۱۴۷
قیمت دلار که در روز پنج‌شنبه رکورد سال جاری را به ثبت رسانده بود، امروز نیز به حرکت صعودی خود ادامه داد و از مرز 28 هزار و 500 تومان عبور کرد. قیمت سکه امامی نیز همراه با قیمت دلار خود را بالا کشید.
قیمت دلار مرز جدید را شکست / رشد سکه شتاب گرفت

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از اکوایران، قیمت دلار آمریکا عصر روز پنجشنبه تا 28 هزار و 400 تومان بالا رفت و رقم‌هایی را ثبت کرد که از ابتدای سال سابقه نداشت، در بسیاری از مواقع تغییرات ناگهانی قیمت برگشت می‌کنند، اما قیمت دلار در شروع معاملات این هفته روند صعودی خود را ادامه داد و روی 28 هزار و 470 تومان قرار گرفت. صبح امروز قیمت دلار تا 28 هزار و 610 تومان نیز بالا رفت.

 

همراه با رشد قیمت دلار، قیمت درهم امارات نیز افزایش یافت. قیمت درهم صبح امروز 7 هزار و 790 تومان بود و معادل دلاری قیمت درهم 28 هزار و 613 تومان به دست می‌آمد که نشان می‌داد قیمت درهم نیز همراه با دلار به سمت بالا حرکت می‌کرد. قیمت درهم صبح امروز مرز 7 هزار و 800 تومان را نیز لمس کرد.

اخباری برجامی و بازار ارز

برخی تحلیل‌گران معتقد بودند اگر صحت خبر آزاد شدن 3 میلیارد و 500 میلیون دلار از اموال بلوکه شده ایران صحت داشته باشد، می‌تواند رشد قیمت دلار را متوقف کند، اما توضیحات تکمیلی از این خبر بیرون نیامد و قیمت دلار صبح امروز برای اولین بار در سال جاری رقم 28 هزار و 500 تومان را لمس کرد.  برخی معتقدند که چون دولت جدید و تیمش از منتقدان برجام بودند در تلاش برای احیای برجام با سردرگمی برخورد می‌کنند و این مسئله چالش‌هایی را به وجود می‌آورد.

دلار بازار ارز

علت رشد قیمت دلار چه بود؟

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران بر لزوم لغو موثر تحریم‌ها و ارائه تضمین به عدم خروج مجدد آمریکا، برای احیای برجام تاکید کرد و سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی گفت تنها راه ارائه تضمین خواسته شده تبدیل برجام به یک معاهده است و بایدن از انجام این کار می‌ترسد. بازار این اخبار را دنبال می‌کرد اما  خبری که احتمالا با رشد ادامه‌دار قیمت دلار ارتباط داشت به اعلام بایدن به وزارت خارجه آمریکا در مورد خرید نفت از ایران مربوط می‌شد، بر این اساس جوبایدن رئیس جمهوری ایالات متحده دیروز ۱۲ نوامبر در یادداشتی به وزارت امور خارجه این کشور اعلام کرد عرضه نفت خام به میزان کافی وجود دارد، پس مشتریان نفتی ایران می‌توانند خریدشان را کاهش بدهند.

واکنش قیمت سکه به رشد قیمت دلار

قیمت طلا در روزهای پایانی هفته گذشته عملکرد خوبی داشت و در پایان معاملات روز جمعه روی 1865 دلار قرار گرفت. قیمت سکه در روز پنج‌شنبه یک جهش داشت و حوالی ظهر روی 12 میلیون و 540 هزار تومان قرار گرفت. قیمت سکه معاملات امروز را نیز صعودی آغاز کرد و روی 12 میلیون و 590 هزار تومان ایستاد. اندازه حباب قیمتی سکه با احتساب قیمت 28 هزار و 500 تومان برای دلار زیر یک درصد (0.6 درصد) به دست می‌آمد. در نتیجه قیمت سکه نزدیک به ارزش ذاتی‌اش حرکت می‌کرد و تغییرات احساسی به ثبت نرسانده بود. قیمت سکه صبح امروز تا 12 میلیون و 700 هزار تومان نیز بالا رفت.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار امروز روند صعودی خود را ادامه داد و رکوردی که روز پنج‌شنبه به ثبت رسانده بود را باز هم ارتقا داد. قیمت دلار از مرز 28 هزار و 500 تومان عبور کرد. قیمت درهم همراه با قیمت دلار بالا رفت. قیمت سکه امامی نیز تحت تاثیر افزایش قیمت دلار رشد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید