اجماع بی سابقه بر صعود قیمت طلا

پیش بینی قاطع درباره صعود قیمت طلا /عبور از مرز 2 هزار دلار؟

کدخبر: ۴۸۰۷۷۷
تحلیل گران بازار طلا بر این باورند که اگر در روزهای آتی طلا نتواند مرز 2 هزار دلاری را فتح کند دیگر معلوم نیست چه زمانی قادر به این کار خواهد بود. برخی تحلیل گران هدف بعدی قیمتی طلا را 2010 دلار به ازای هر اونس می دانند.
پیش بینی قاطع درباره صعود قیمت طلا /عبور از مرز 2 هزار دلار؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، طلا در هفته ای که گذشت کار خود را در قیمت 1970 دلاری به پایان رساند تا با رشد حدود 50 دلاری طی یک هفته بیش از 4.2 درصد افزایش قیمت را ثبت کند.

شوک جنگ به بازار طلا

در حالی قیمت هر اونس طلا به سبب افزایش تنش ها در اوکراین بیشتر از هر زمانی به مرز 2 هزار دلاری نیزدیک شده است، به نظر می آید فضای بازار همچنان اکیدا صعودی است. ورود جنگ اوکراین به دومین هفته خود اشتیاق سرمایه گذاران به پناه گاه های امن را به بالاترین حد خود رسانده است، به نحوی که هم تحلیل گران و هم سرمایه گذاران اجماع کم سابقه ای درباره صعود قیمت طلا در هفته آینده دارند.

هدف بعدی قیمت طلا

در حقیقت تحلیل گران بازار طلا بر این باورند که اگر در روزهای آتی طلا نتواند مرز 2 هزار دلاری را فتح کند دیگر معلوم نیست چه زمانی قادر به این کار خواهد بود. برخی تحلیل گران هدف بعدی قیمتی طلا را 2010 دلار به ازای هر اونس می دانند.

نکته جالب اینکه هر 14 تحلیل گر شرکت کننده در نظرسنجی وال استریت سایت کیتکو بر این باورند که طلا هفته آینده صعودی خواهد بود. این در حالی است که معمولا تحلیل گران نظرسنجی وال استریت در هفته های اخیر نظری محتاطانه نسبت به رفتار طلا داشتند.

سرمایه گذاران خرد شرکت کننده در نظرسنجی آنلاین مین استریت هم با اکثریت نسبتا قاطع 70 درصدی رای به صعود طلا در هفته آینده داده اند. این در حالی بود که فقط 16 درصد باور داشتند که طلا مسیر رفته را برمی گردد و نزولی می شود و 13 درصد نیز قیمت نهایی طلا در هفته پیش رو را در حوالی همین مرز 1970 دلار پیش بینی می کنند.

اگر پیش بینی تحلیل گران و سرمایه گذاران که به طرز کم سابقه ای بر روی صعود طلا دارند درست از آب دربیاید، به احتمال زیاد طلا برای دومین بار در طول تاریخ از مرز 2 هزار دلاری عبور خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید