عقب نشینی قیمت درهم به کانال جدید

پس‌لرزه بیانیه ایران و آژانس در بازار دلار و سکه

کدخبر: ۴۸۰۹۴۹
اقتصادنیوز : امروز 15 اسفند 1400 یک روز بعد از سفر رافائل ماریانو گروسی به تهران قیمت دلار، سکه و درهم پایین رفت.
پس‌لرزه بیانیه ایران و آژانس در بازار دلار و سکه

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار  در دومین روز هفته جاری در سراشیبی قرار گرفت. این اسکناس آمریکایی عصر  امروز یکشنبه 15 اسفند 1400  نسبت به روز گذشته 430 تومان پایین تر بود و با 25 هزار و 420 تومان معامله شد. در بازار متشکل ارزی هم نرخ دلار در انتهای  معاملات نقدی امروز 133 تومان کاهش را تجربه کرد و با 24 هزار و 200 تومان مبادله شد. 

عقب نشینی قیمت درهم به کانال جدید 

نرخ حواله درهم در بازار ارز امروز  عقب نشینی کرد. قیمت درهم امروز با 6 هزار و 950 تومان بسته شد که نسبت به روز گذشته 70 تومان  افت کرده بود. . با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد  25 هزارو 527 تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار بالاتر بود.

سکه و درهم 15 اسفند

قیمت سکه و طلا در مسیر کاهش

بازار جهانی طلا  امروز یکشنبه تعطیل بود اما این فلز گران بها روز گذشته عملکرد خوبی داشت و بالای 1970 دلار معامله شد. در بازار داخلی ایران هم  عصر امروز قیمت طلا 18 عیار 1 هزار و 200 تومان  کاهش یافت  و با قیمت 1 میلیون و197 هزار تومان مبادله شد. قیمت سکه هم 5 هزار تومان از دیروز ارزان تر بود و با 11 میلیون و 910 هزار تومان معامله شد. . با احتساب قیمت 25 هزار و 420 تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه 11  میلیون و 807 هزار تومان به دست آمد. و اندازه حباب سکه  هم 0.87درصد بود. 

بازدهی  بازار ها 15 اسفند

پس لرزه بیانیه ایران و آژانس در بازار دلار 

روز گذشته رافائل گروسی پس از سفر یک روزه‌اش به تهران در نشستی خبری در وین گفت من با وزیرخارجه ایران گفت‌وگوی موفقی داشتم و فکر می‌کنم او قصد دارد برای انجام مذاکرات پایانی به وین سفر کند. 

سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با صدور بیانیه‌ای همراه بود که خبر از توافق برای همکاری بین ایران و آژانس برای پایان دادن به اختلافات و مناقشه پرونده ایران داد .معامله گران بازار ارز تهران معتقدند اگرچه این این امر می تواند یک گام مثبت برای حل پرونده هسته ای ایران باشد اما می تواند زمان مذاکرات را به عقب بیندازد. از طرفی  هم درخواست دقیقه نودی  دیپلمات های روسیه از  از آمریکا برای تضمین رابطه روسیه و ایران و همکاری در برجام می‌تواند مذاکرات را با چالش جدیدی همراه کند.با این وجود قیمت دلار امروز پایین رفت.

همچنین در اکوایران ببینید : درس سیاستمداران از ۴۰ سال تحریم

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید