سومین روز صعودی بورس با تداوم ورود پول حقیقی

کدخبر: ۴۸۱۱۷۹
اقتصادنیوز: امروز 16 اسفند برای سومین روز متوالی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و میزان ورود پول حقیقی به بازار سهام به 153 میلیارد تومان رسید.
سومین روز صعودی بورس با تداوم ورود پول حقیقی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، در معاملات روز دوشنبه، شانزدهم اسفند 1400، شاخص کل بورس تهران با افزایش 20 هزار و 327 واحدی نسبت به روز یکشنبه به رقم یک میلیون و 342 هزار و 925 واحد رسید. 

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد 2 هزار و 849 واحدی در سطح 341 هزار و 520 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 306 واحد بالا آمد و در سطح 18 هزار و 98 واحد قرار گرفت. 

 

گروه‌های سبز و قرمز بازار سهام

امروز قیمت سهام تمامی نمادهای پالایشی‌ افزایش یافت و گروه «فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای» سبزترین گروه بازار سهام بود.

پس از پالایشی‌ها، گروه‌های «فلزات اساسی» و «محصولات شیمیایی» سبزترین گروه‌های بازار در روز دوشنبه بودند. 

در سوی دیگر بازار قیمت سهام اغلب نمادهای دو گروه‌ «خودرو و ساخت قطعات» و «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» کاهش یافت و این دو گروه بزرگ قرمزپوش شدند.

در پایان معاملات ‌روز دوشنبه، 343 نماد رشد قیمت داشتند و 137 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 69 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 28 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

بورس

 

تداوم ورود نقدینگی حقیقی

امروز برای سومین روز متوالی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و 153 میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد. 

در معاملات روز دوشنبه بیشترین ورود پول حقیقی به سهام شبندر  (شرکت پالایش نفت بندرعباس) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن 67 میلیارد تومان بود. پس از شبندر، نمادهای شتران (شرکت پالایش نفت تهران) و نوری (شرکت پتروشیمی نوری) بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

 

نمادهای پیشران بورس

نمادهای «کگل»، «پارسان» و «تاپیکو» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل داشتند. در مقابل نمادهای «شستا»، «حکشتی» و «خودرو» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «زاگرس» و «خدیزل» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «غصینو»، «شکام» و «غویتا» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و شبندر و خودرو در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فزر، تجلی و فرابورس پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

 

رشد معاملات خرد سهام

امروز ارزش معاملات خرد سهام رشد کرد و با افزایش 15 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 5 هزار و 828  میلیارد تومان رسید که بیشترین رقم در 4 ماه اخیر است.

 

مازاد تقاضا در پایان معاملات

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز یکشنبه 23 درصد افزایش یافت و 69 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 48 درصد افت کرد و در رقم 192 میلیارد تومان ایستاد. بدین ترتیب معاملات روز دوشنبه با مازاد تقاضای 123 میلیارد تومانی بسته شد. 

امروز نماد غبشهر (شرکت صنعتی بهشهر) با صف‌ خرید 44 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از غبشهر، نمادهای فایرا (شرکت آلومینیوم ایران) و زاگرس (شرکت پتروشیمی زاگرس) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش نیز به نماد سدبیر (شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 22 میلیارد تومانی داشت. پس از سدبیر، نمادهای غدشت (شرکت دشت مرغاب) و مفاخر (شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی) بیشترین صف فروش داشتند.

 

نقشه بورس بر مبنای ارزش معاملات

بورس

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید