احتیاط در بازار ارز / پیش بینی قیمت دلار امروز 17 اسفند

کدخبر: ۴۸۱۳۵۳
بیشتر معامله گران انتظار دارند که در روز جاری دلار نوسان زیادی را تجربه نکند و در دامنه ۲۵ هزار و ۸۰۰ الی ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان تغییرات خود را به ثبت برساند.
احتیاط در بازار ارز / پیش بینی قیمت دلار امروز 17 اسفند

به گزارش اقتصادنیوز  به نقل از اکو ایران، بالا رفتن احتمال احیای توافق هسته ای موجب شد که در ۲ روز ابتدایی هفته جاری، دلار در مسیر نزولی قرار بگیرد و حتی تا میانه کانال ۲۵ هزار تومانی افت کند. با این حال، از روز دوشنبه سمت و سوی انتظارات در بازار ارز تا حدی تغییر کرد و معامله گران بیشتری اقدام به خرید دلار کردند. 

برگشت خریداران موجب شد که اسکناس آمریکایی در مقاطعی به بالای مرز ۲۶ هزار تومانی برگردد. به نظر می رسد صحبت برخی مقام های روسی موجب شده است که ذهنیت معامله گران ارزی در مورد احیای سریع برجام تغییر کند و بخشی از بازیگران ارزی فروش های خود را متوقف کنند. 

در شرایط جدید، به نظر می رسد که معامله گران با احتیاط بیشتری رفتار کنند و خرید و فروش های سنگین را به صورت کوتاه مدت به تعویق بیاندازند. در چنین فضایی، بیشتر معامله گران انتظار دارند که در روز جاری دلار نوسان زیادی را تجربه نکند و در دامنه ۲۵ هزار و ۸۰۰ الی ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان تغییرات خود را به ثبت برساند. درست است که دیروز اسکناس آمریکایی در مسیر افزایشی حرکت کرد، ولی با رسیدن این ارز به مرز ۲۶ هزار تومانی،‌ احتیاط ها بیشتر شد. 

در این میان گفته می شود که مذاکرات هسته ای متوقف شده است و نتایج این مذاکرات طی روزهای آتی اعلام خواهد شد. بازیگران ارزی که مدت ها در انتظار اعلام نتایج این مذاکرات بودند، ممکن است چند روز دیگر نیز صبر کنند و  پس از اعلام نتایج مذاکرات، موقعیت خرید و فروش خود را تعیین کنند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید