رصد نیمروزی بازار ارز، طلا و سکه؛

قیمت دلار کانال عوض کرد /قیمت سکه اوج گرفت

کدخبر: ۴۸۱۴۲۳
اقتصادنیوز: بازار ارز امروز سه شنبه 17 اسفند 1400 شاهد صعود دلار به کانال 26 هزار تومان بود . قیمت طلا و قیمت سکه نیز با سیگنال افزایشی قیمت اونس طلا بالا رفتند.
قیمت دلار  کانال عوض کرد /قیمت سکه اوج گرفت

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز تهران امروز شاهد رشد چشمگیر قیمت دلار بود.  نرخ دلار  در بازار امروز با رشد 350 تومانی توانست کانال 26 هزار تومان را فتح کند  وبر روی 26 هزار و 100 تومان قرار بگیرد. نرخ دلار در ادامه روز به 26 هزار و 270 تومان رسید که نسبت به دیروز 520 تومان بالا رفته بود. در بازار متشکل ارزی هم قیمت دلار رشد اندکی داشت. نرخ دلار در این بازار با 35 تومان رشد با 24  هزار 385 تومان مبادله شد

نوسان محدود نرخ حواله درهم

نرخ حواله درهم امروز نوسان محدودی را تجربه کرد. قیمت درهم امروز 30 تومان از دیروز بالاتر بود و با 7 هزار و 90 تومان مبادله شد.  با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد 26 هزارو 41 تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار پایین تر بود.

قیمت طلا پرواز کرد

بازار جهانی طلا امروز  شاهد پرواز قیمت اونس طلا بود .این فلز گران بهای جهانی امروز به 2 هزار و 20 دلار رسید که در مقایسه با دیروز 38 دلار افزایش را نشان می دهد. 

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا و قیمت سکه با سیگنال طلای جهانی و افزایش قیمت دلار آرایش صعودی به خود گرفتند . قیمت طلا 18 عیار امروز 21 هزار و 900 تومان گران شد و با 1 میلیون و 231  هزار و 200 تومان مبادله شد. بازار سکه هم امروز  به روند افزایشی روز گذشته خود ادامه داد و 110 هزار تومان بالا رفت.قیمت سکه امروز با 12 میلیون و 240 هزار تومان معامله شد. قیمت سکه در نیمه روز به 12 میلیون و 260 هزار تومان رسید. با احتساب قیمت 26 هزار و 270 تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه 12 میلیون و 493 هزار تومان به دست آمد.

نگاه بازار ارز به مذاکرات وین

معامله گران دلار همچنان به تابلوی مذاکرات وین چشم دوخته اند  و در انتظار اخبار قطعی تر هستند. انریکه مورا، هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا روز دوشنبه(۱۶ اسفند) در توییتی  از توقف مذاکرات هسته ای در سطح کارشناسی و جلسات رسمی خبر داد و نوشت:  نتایج این مذاکرات طی روزهای آتی اعلام خواهد شد. سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز گذشته گفته بود  که اختلافات وین از  تعداد انگشتان یک دست هم کمتر است. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم در باره برجام  اعلام کرد: ایالات متحده و متحدانش در حال "نزدیک شدن" به توافق هسته ای با ایران هستند، البته موضوعات مهمی هستند که باید در باره آنها تصمیم گیری شود. 

به نظر می رسید بازار ارز تهران اگرچه به روند مذاکرات خوشبین است اما همچنان تصور می کند که توافق به زودی اتفاق نمی افتد . 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید