ردپای تحریم های آمریکا در بازار طلا/ پیش بینی قیمت سکه امروز 18 اسفند

کدخبر: ۴۸۱۶۲۶
در صورتی که طلا بالای مرز ۲ هزار دلاری تثبیت شود،‌ اطمینان خریداران بازار سکه داخلی نیز بیشتر خواهد شد. دیروز طلا در مقاطعی حتی تا نزدیک محدوده ۲ هزار و ۱۰۰ دلار پیش روی کرد و تنها خبر ادامه مذاکرات روسیه و اوکراین بود که موجب شد که تب خرید طلا در بازارهای جهانی پایین بیاید
 ردپای تحریم های آمریکا در بازار طلا/ پیش بینی قیمت سکه امروز 18 اسفند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکو ایران، دیروز آمریکا واردات نفت از روسیه را تحریم کرد. این اتفاق موجب شد که انتظارات برای افزایش سطح تنش ها بین روسیه و آمریکا بیشتر شود. ادامه تنش ها بین این دو قدرت نظامی برای بازیگران افزایشی بازار طلا خوشایند است و  انتظارات برای بالا ماندن سطح قیمت طلا در بازارهای جهانی را بیشتر کرد.

در صورتی که طلا بالای مرز ۲ هزار دلاری تثبیت شود،‌ اطمینان خریداران بازار سکه داخلی نیز بیشتر خواهد شد. دیروز طلا در مقاطعی حتی تا نزدیک محدوده ۲ هزار و ۱۰۰ دلار پیش روی کرد و تنها خبر ادامه مذاکرات روسیه و اوکراین بود که موجب شد که تب خرید طلا در بازارهای جهانی پایین بیاید. گفته می شود که رییس جمهور اوکراین تا حدی از خواست پیوستن به ناتو عقب نشینی کرده است و همین عامل موجب شد که بازار جهانی موقتا آرام شود.

آنچه مسلم است به واسطه رشد غیرمنتظره طلا،‌ ارزش ذاتی سکه به بالای محدوده ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نفوذ کرده است و این موضوع می تواند در ابتدای روز جاری زمینه ساز قدرت نمایی صعودی های بازار شود. البته دیشب در بازار پشت خطی معامله گران سکه رفتار احتیاطی داشتند و حاضر به خرید فلز گران بهای داخلی بالای کانال ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان نشدند.

جمعی از سکه بازان تصور می کنند که ممکن است دلار در روز جاری کمی از مرز ۲۶ هزار تومانی عقب نشینی کند و به همین دلیل تمایل زیادی به خرید فلز گران بهای داخلی نداشتند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید