سیگنال جدید برجام به بازار دلار / قیمت سکه گران شد

کدخبر: ۴۷۲۴۴۸
قیمت دلار در شروع معاملات امروز به طرز معناداری رشد کرد. قیمت طلا در روزهای پایانی هفته گذشته علکرد ضعیفی داشت، اما قیمت سکه در معاملات امروز همراه با قیمت دلار به سمت بالا حرکت کرد و اندازه حباب آن قدری بزرگ شد.
سیگنال جدید  برجام به بازار دلار / قیمت سکه گران شد

به گزارش  اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، قیمت دلار آمریکا در شروع معاملات امروز 380 تومان بالاتر از نرخ عصر روز پنج‌شنبه قرار گرفت. قیمت دلار از 18 دی ماه در این سطوح قرار نگرفته بود. مهم‌ترین خبری که در شبکه‌های اطلاع‌رسانی مبادله ارز جلب توجه می‌کرد به توقف موقت مذاکرات احیای برجام مربوط بود. بر این اساس مذاکرات احیای برجام به جای حساسی رسیده است و با توجه به لزوم اتخاذ تصمیمات سیاسی، تفاهم شد هیات‌ها برای مشورت و رایزنی به پایتخت‌ها بازگردند. یک مقام ارشد شورای امنیت ملی آمریکا معتقد است احتمال زیادی وجود دارد که توافق حاصل نشود. با وجود این اظهارنظرها روند گفتگوها در مجموع سازنده و رو به جلو ارزیابی می‌شود. به هر روی این دور از مذاکرات نسبتا طولانی شده است و این وقفه به وجود آمده مانند یک نیروی صعودی در بازار دلار عمل کرد و قیمت را به سمت بالا سوق داد.

بازار ارز دلار

واکنش قیمت سکه به رشد قیمت دلار

قیمت طلای جهانی در روزهای پایانی هفته گذشته عملکرد ضعیفی داشت. قیمت طلا در پایان معاملات روز چهارشنبه از نزدیکی 1850 دلار به 1819 دلار افت کرد. قیمت طلا در معاملات روز پنج‌شنبه باز هم کاهش یافت و زیر مرز 1800 دلار و روی قیمت 1797 دلار کار خود را به پایان رساند. عملکرد طلا در معاملات روز جمعه نیز منفی بود، قیمت طلای جهانی در پایان معاملات روز جمعه 1792 دلار بود. بازار طلای جهانی در روزهای شنبه و یک‌شنبه تعطیل است و بازار سکه سیگنال اصلی را از روند قیمتی دلار دریافت کرد. قیمت سکه در شروع معاملات امروز با رشد 130 هزار تومانی نسبت به عصر روز پنج‌شنبه به بالای مرز 12 میلیون و 500 هزار تومان بازگشت و روی 12 میلیون و 540 هزار تومان قرار گرفت. حباب قیمتی سکه در این مقطع  4.9 درصد محاسبه می‌شد. قیمت سکه به رشد قیمت دلار واکنش نشان داد و بخش عمده افت قیمت طلا در روزهای پایانی هفته گذشته را نادیده گرفت، در نتیجه حباب قیمتی سکه قدری بزرگ شد. قیمت سکه به نوعی در مقابل کاهش مقاومت می‌کند و انتظار بازگشت قیمت طلا را دارد، اما اگر قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه نتواند حداقل بخشی از افت روزهای پنج‌شنبه و جمعه را جبران کند و روند نزولی را ادامه دهد، قیمت سکه در نهایت تسلیم می‌شود و به سمت پایین حرکت می‌کند.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار در شروع معاملات امروز به طرز معناداری رشد کرد. قیمت طلا در روزهای پایانی هفته گذشته علکرد ضعیفی داشت، اما قیمت سکه در معاملات امروز همراه با قیمت دلار به سمت بالا حرکت کرد و اندازه حباب آن قدری بزرگ شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید