شرط مهم سکه برای صعود/ پیش بینی قیمت سکه امروز 19 اسفند

کدخبر: ۴۸۱۸۸۲
اقتصادنیوز : قیمت سکه تنها در صورتی روز پنج شنبه رشد خاصی را تجربه خواهد کرد که بهای دلار در بازار داخلی با قدرت به بالای مرز ۲۶ هزار تومانی برسد.
شرط مهم سکه برای صعود/ پیش بینی قیمت سکه امروز 19 اسفند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکو ایران، ارزش ذاتی سکه که در روز سه شنبه به بالای محدوده ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده بود، در روز چهارشنبه تا محدوده ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان نزول کرد. چنین نزولی نشان می دهد که به چه دلیل در روزهای قبل، بزرگان سکه برای حضور در بازار تردید داشتند. در واقع با اینکه در روز سه شنبه ارزش ذاتی سکه صعود سنگینی را  تجربه کرده بود‌،‌ در بازار کسی حاضر به خرید فلز گران بهای داخلی بالای محدوده ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان نبود. 

به دلیل اینکه سکه در روز سه شنبه همسان با افزایش ارزش طلا در بازارهای جهانی رشد نکرده بود،‌روز چهارشنبه نیز بازار داخلی واکنش چندانی به افت ارزش طلا نداشت. به نظر می رسد سکه در چنین شرایط به رفتار احتیاطی خود در روز پنج شنبه ادامه دهد و افزایش یا کاهش خاصی را تجربه نکند. 

فلز گران بهای داخلی تنها در صورتی روز پنج شنبه رشد خاصی را تجربه خواهد کرد که بهای دلار در بازار داخلی با قدرت به بالای مرز ۲۶ هزار تومانی برسد. اگر دلار زیر مرز ۲۶ هزار تومان باقی بماند، سکه توان زیادی برای قدرت صعود در بازار نخواهد داشت. در این میان نوسانات طلا در بازارهای جهانی به اندازه ای شدید است که سکه بازان بسیار با تاخیر به این تغییرات واکنش نشان می دهند. البته برگشت طلا به بالای مرز ۲ هزار دلاری تا اندازه ای دل خریداران سکه را برای حضور در بازار قرص تر خواهد کرد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید