بازار ارز پیگیر خبرهای برجامی وین

نوسان محدود قیمت دلار /قیمت طلا صعودی شد

کدخبر: ۴۸۱۹۴۴
اقتصادنیوز: بازار ارز تهران امروز پنجشنبه شاهد نوسان محدود قیمت دلار و درهم بود اما قیمت اونس طلا امروز بر مدار صعود قرار گرفت.
نوسان محدود قیمت دلار /قیمت طلا صعودی شد

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز تهران عصر  امروز پنجشنبه 19 اسفند 1400  نسبت به روز گذشته نوسان محدودی را تجربه کرد. نرخ دلار امروز با 25 هزار و 820 تومان معامله شد که نسبت به دیروز 60 تومان بالاتر بود. در بازار متشکل ارزی هم امروز قیمت دلار با 24 هزار و 375 تومان معامله شد. 

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی چند؟ 

صرافی ملی امروز  قیمت جدید خرید و فروش دلار و یورو را اعلام کرد. بر این اساس نرخ خرید دلار امروز 24 هزار و 253 تومان و نرخ فروش آن 24 هزار و 497 تومان بود. همچنین براساس نرخ اعلامی این صرافی قیمت خرید یورو 26 هزار و 885 تومان و قیمت فروش آن 27 هزار 156تومان بود.

نرخ حواله درهم اندکی رشد کرد

نرخ حواله درهم  امروز مانند قیمت دلار نوسان محدودی را ثبت کرد. قیمت درهم امروز با 30 تومان رشد بر روی 7 هزار و 20 تومان قرار گرفت. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد 25 هزار و 784 تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار پایین تر بود.

حرکت خلاف جهت اونس طلا و طلا 18 عیار 

قیمت اونس طلا که روز گذشته از مرز 2 هزار دلار عقب نشینی کرده بود در بازار امروز تقریبا 13 دلار بالا رفت , با 2 هزار و 5 دلار معامله شد .

در بازار داخلی ایران هم امروز کانال های تلگرامی سکه قیمت فروش سکه را اعلام نکردند اما قیمت خرید سکه 12 میلیون و 230  هزار تومان بود و طبق اعلام برخی از سایت ها قیمت فروش 12 میلیون و 250  هزار تومان بود. .قیمت طلا 18 عیار هم  3 هزار و 200 تومان از عصر دیروز پایین تر بود و با 1 میلیون و 220 هزار و 600 تومان مبادله شد. 

خبر جدید از مذاکرات در بازار ارز 

برخی از گمانه زنی ها در کانال های تلگرامی دلار درباره برجام حکایت از رسیدن مذاکرات به ایستگاه پایانی و توافق در هفته آینده دارد. با این وجود  نماینده روسیه در مذاکرات وین و نورنیوز رسانه منتسب به شورای عالی امنیت ملی اعلام کردند   گفتگوها هنوز نهایی نشده است،

حتی متن توافق هم هنوز نهایی نشده است. برخی از مقامات غربی نیز خبر داده اند که درخواست اخیر روسیه در مذاکرات وین موجب شده است که احیای برجام دشوارتر شود.

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی صبح امروز در توئیتی نوشت: آمریکا اراده‌ای برای توافق قوی و قابل دفاع برای طرفین ندارد و افزود: مذاکرات وین بدون اتخاذ تصمیم سیاسی توسط آمریکا هر ساعت پیچیده‌تر از قبل می‌شود.
 
به نظر می رسد بازار ارز تهران به دنبال اخبار قطعی تر در حالت انتظار به سر می برد و یکی از دلایلی که امروز نرخ دلار نوسان محدودی داشته همین عامل بوده است. 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید