عامل ژئوپلیتیک پشت طلا را خالی می کند اگر...

پیش بینی قیمت طلا از مسیر جنگ اوکراین /بازگشت به قیمت رویایی؟

کدخبر: ۴۸۲۳۲۱
اقتصادنیوز: طلا با سرعت بسیار زیادی از سطح قیمتی رویایی که در هفته پیش به آن دست یافته بود بازگشته است. اما چشم انداز قیمتی طلا با توجه به تحولات عوامل بنیادی در بازار چیست؟
پیش بینی قیمت طلا از مسیر جنگ اوکراین /بازگشت به قیمت رویایی؟

به گزارش اقتصادنیوز ، در حالی که بیشتر عوامل اقتصادی فشاری نزولی بر طلا دارند، عامل قدرتمند جنگ اوکراین فعلا فلز زرد را سرپا نگه داشته است. با این وجود و حتی با وجود اینکه مذاکرات میان وزرای امور خارجه روسیه و اوکراین نیز بدون پیشرفت خاصی به اتمام رسیده است، سرمایه گذاران امیدوارند که این جنگ به کمک یک راه حل دیپلماتیک به پایان برسد. 

آخرین سیگنال جنگ اوکراین به بازارها

آخرین تحولات جنگ اوکراین این سیگنال را به بازار مخابره کرده است که روسیه تا حدی مواضع خود را نرم تر کرده است و همین خوشبینی نیز در ثبات چند روز اخیر بازارهای مالی مانند بورس نیز مشخص بود. موضوعی که البته می تواند به ضرر طلا و افت قیمت آن تمام شود. 

قیمت طلا نزولی می شود؟

از سوی دیگر نیز فضای صعودی که شاخص دلار را احاطه کرده است یکی دیگر از عواملی است که می تواند قیمت طلا را نزولی کند. شاخص دلار آمریکا که از بالاترین سطح خود از می 2020 میلادی افت شدیدی داشت، روز پنج شنبه با قدرت بازگشت و اکنون در کانال 98 واحدی قرار دارد.

افزایش نرخ بهره نیز که ناگفته پیداست که می تواند تا چه حد بر نزولی شدن طلا تاثیر بگذارد.

قیمت طلا صعودی می شود اگر...

همچنین چشم انداز نرخ سود اوراق خزانه داری آمریکا نیز صعودی است و این موضوع نیز با افزایش هزینه فرصت نگهداری فلز زرد به جمع عوامل تهدید طلا اضافه شده است.

با اینکه تحلیل گران بر این باورند که در صورتی که تنش ها در اوکراین بیش از حالت کنونی شود، عامل ژئوپلیتیکی می تواند تمام این عوامل را کنار بزند و طلا را صعودی کند، اما در صورتی که این عامل با راه حلی دیپلماتیک حل شود، آنگاه تمام عوامل بر ضرر طلا خواهد بود. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید