دومین تذکر بودجه‌ای رهبر معظم انقلاب به مجلس

کدخبر: ۴۸۲۳۸۹
اقتصادنیوز: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با اعضای مجلس خبرگان تاکید کردند: «شنیدم در مجلس یک بودجه‌ی سنگینی برای جهاد تبیین در نظر گرفتند؛ بنده به عنوان کسی که خیلی به جهاد تبیین اهمیت می‌دهم با اینجور بودجه گذاشتن توافقی ندارم»
دومین تذکر بودجه‌ای رهبر معظم انقلاب به مجلس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تا زمانی که ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه به خانه ملت ارسال نشود نمی‌تواند مصوبه خود در مورد جهاد تبیین را اصلاح کند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱، نمایندگان با پیشنهاد الحاقی در تبصره ۶ موافقت کردند که بر اساس آن، «۱۰۰ میلیارد تومان» از درآمد حاصل از این بند به منظور تولید و انتشار محتواهای رسانه‌ای در مقابله با جنگ نرم و و تحقق «جهاد تبیین» به معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص می‌یابد.

در پی این اقدام، رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با اعضای مجلس خبرگان تاکید کردند: «شنیدم در مجلس یک بودجه‌ی سنگینی برای جهاد تبیین در نظر گرفتند؛ بنده به عنوان کسی که خیلی به جهاد تبیین اهمیت می‌دهم با اینجور بودجه گذاشتن توافقی ندارم» 

از این رو پس از فرمایشات رهبر انقلاب، «علی‌اصغر باقرزاده» عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ اعلام کرد: «روز یکشنبه ۲۲ اسفندماه در جلسه کمیسیون تلفیق، اعتبارات  اختصاص‌یافته به جهاد تبیین حذف خواهد شد» 

این اظهارات از سوی عضو کمیسیون تلفیق در حالی مطرح می‌شود که چهارشنبه هفته گذشته بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ به اتمام رسید و به شورای نگهبان ارسال شد. لذا تا زمانی که ایرادات شورای نگهبان در ارتباط با بودجه به مجلس شورای اسلامی ارسال نشود، مجلس نمی‌تواند هیچ اصلاحی در مصوبات بودجه‌ای خود اعمال کند.

علاوه بر این، مصوبه فوق در صورتی اصلاح خواهد شد که مورد ایراد شورای نگهبان قرار بگیرد درغیر اینصورت کمیسیون تلفیق بلحاظ قانونی حق اصلاح و بررسی مجدد الحاقیه مذکور را ندارد.

گفتنی است، این دومین ایراد بودجه‌ای رهبر انقلاب به مجلس شورای اسلامی است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ در صحن مجلس و در پاسخ به نامه رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به یکی از مصوبات کمیسیون تلفیق که بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تکلیفی را به بانک‌ها تحمیل می‌کرد، در نامه‌ای به مجلس شورای اسلامی تاکید کردند: «تکالیف مالایطاقی به بانک‌ها داده نشود»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید