گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازارهای جهانی؛

احتمال آتش‌بس در اوکراین /آتش در بازار طلا!

کدخبر: ۴۸۳۱۳۷
اقتصادنیوز: با ادامه مذاکرات میان روسیه و اوکراین برای آتش بس در اوکراین، طلا به روند نزولی خود در روزهای اخیر ادامه داد تا مرز مقاومتی 1920 دلار را نیز از دست بدهد.
احتمال آتش‌بس در اوکراین /آتش در بازار طلا!

به گزارش اقتصادنیوز ، علاوه بر اینکه این عامل ژئوپلیتیکی پشت پناه گاه های امن سرمایه از جمله طلا را خالی کرده است، یک عامل دیگر نیز فشار نزولی شدیدی به قیمت این فلز زرد وارد کرده است. تقریبا تمام تحلیل گران و بازارها بر افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در نشست این هفته اجماع دارند. پس از سه سال این اولین بار است که بانک مرکزی آمریکا قیمت استقراض پول را افزایش می دهد. طی بحران کرونا و در حالی بزرگ ترین اقتصاد جهان دچار رکورد بی سابقه ای در دوران مدرن شده بود بانک مرکزی آمریکا دست به اقدامات انبساطی برای حمایت از اقتصاد زد که کاهش نرخ بهره هدف یکی از آنها بود. 

در حال حاضر باورها نسبت به کاهش تنش ها در اوکراین به دلیل نشانه هایی از پیشرفت مذاکرات قوی تر شده است. قیمت هر اونس طلا تا ساعت 17 به وقت ایران در محدوده سطح 1916 دلاری در حال نوسان بود. با این حساب طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون نزدیک به 3.5 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

با این وجود هنوز هیچ چیزی درباره آتش بس در اوکراین قطعی نشده است و هر گونه خلل در مذاکرات میان طرفین می تواند آتش جنگ را شعله ور تر کند و این موضوع می تواند به افزایش قیمت طلا منجر شود. همچنین قرنطینه جدید در چین که دیروز بازارهای سهام چین را تحت تاثیر قرار داده بود، اکنون به بیرون مرزها رسیده است و سبب کاهش 2 درصدی شاخص بازارهای بورس اروپایی شده است. اهمیت اقتصاد چین در زنجیره تامین اقتصاد جهان ترس بازارهای کشورهای غربی را اختلال در اقتصاد این کشور برانگیخته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید