گزارش اقتصادنیوز از آخرین روز بازار در سال 1400

معامله گران دلار و سکه چشم‌انتظار وین

کدخبر: ۴۸۳۹۱۹
اقتصادنیوز: بازار ارز تهران در هفته گذشته شاهد رفت و برگشت قیمت دلار و درهم در یک محدوده خاص بود و قیمت سکه با ریزش همراه بود.
معامله گران دلار و سکه چشم‌انتظار وین

به گزارش اقتصادنیوز ، امروز  شنبه 28 اسفند 1400 بازار ارز تهران به چند قدمی سال 1401 رسیده است. نرخ ارز و طلا در بازار امروز به استقبال عید نوروز رفت و خرید و فروش دلار متوقف شده بود و سکوت بازار دلار را فرا گرفته بود.

قیمت دلار  هفته گذشته در کانال 26 هزار تومان قرار داشت. این اسکناس آمریکایی از روز  شنبه تا روز پنجشنبه گذشته بین یک محدوده خاص در حال رفت و برگشت بود. نرخ دلار روز شنبه با 26 هزار و 240 تومان بسته شد و در نیمه هفته به 26 هزار و 380 تومان رسید اما روز پنجشنبه دوباره به قیمت ابتدای هفته رسید. 

دلار 21 اسفند تا 26 اسفند

افت و خیز نرخ حواله درهم 

نرخ حواله درهم  نیز مانند قیمت دلار در هفته قبل افت و خیر محدودی را ثبت کرد. قیمت درهم در  شروع هفته قبل با 7 هزار و 80 تومان بسته شد و در روز سه شنبه از مرز  7 هزار 200 تومان عبور کرد و بر روی 7 هزار و 210 تومان قرار گرفت. اما در دو روز پایانی هفته مسیر کاهش را در پیش گرفت و در روز پنجشنبه با 7 هزار و 140 تومان مبادله شد. 

ریزش قیمت سکه امامی 

بازار جهانی طلا هفته قبل شاهد عقبگرد قیمت اونس طلا بود . این فلز گزان بهای جهانی هفته گذشته  در کانال 1900 دلار به فعالیت پرداخت. این فلز زرد رنگ روز شنبه با 1991 دلار معامله شد  و در روز سه شنبه به 1926 دلار رسید . قیمت اونس طلا  در روز پنجشبه با 1948 دلار مبادله شد. 

سکه 21  اسفند  تا 26 اسفند

قیمت سکه روز شنبه  گذشته با 12 میلیون و 200 هزار تومان نرخ گذاری شد و روز دوشنبه به 12 میلیون و 520 هزار تومان رسید اما در روز های پایانی هفته ریزش کرد و در انتهای معاملات نقدی  روز پنجشنبه با 12 میلیون و 350 هزار تومان مبادله شد. 

بازار ارز در انتظار مذاکرات برجام

از روز جمعه 20 اسفند ماه  خبر توقف مذاکرات در فضای رسانه های داخلی  و خارجی  به علت درخواست جدید روسیه بر سر میز مذاکرات منتشر شد . بازار ارز تهران در  ابتدای هفته گذشته نسبت به توافق زود هنگام  در مقر مذاکرات وین بدبین بین بود چرا که تصور می کرد  با درخواست روسیه از  آمریکا مذاکرات دچار یک بحران شده است. در روز های پایانی هفته اما لاوروف خبر داد که  دولت آمریکا بخشی از تضمین ها را به روسیه اعطا کرده و رایزنی ها به زودی آغاز خواهد شدو بازار ارز تهران همچنان به دنبال خبرهای جدید است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید