گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلا ؛

نزول قیمت دلار و درهم/ سکه در مسیر صعود!+نمودار

کدخبر: ۴۸۲۸۴۳
اقتصادنیوز : در بازار ارز و طلای امروز دوشنبه 23 اسفند قیمت دلار و در هم در حالی نزولی شد که قیمت سکه نسبت به دیروز 20 هزار تومان بالا تر بود.
نزول قیمت دلار و درهم/ سکه در مسیر صعود!+نمودار

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز تهران  امروز دوشنبه23 اسفند 1400 شاهد افت قیمت دلار بود . نرخ دلار عصر امروز در مقایسه با روز گذشته 110 تومان پایین رفت و با 26 هزار و 240 تومان معامله شد. 

در بازار متشکل ارزی هم نرخ دلار در انتهای معاملات امروز با 24 هزار و 287 تومان معامله شد که نسبت به قیمت دیروز 358 تومان عقب نشینی را نشان می دهد.

قیمت درهم   اندکی پایین رفت

قیمت درهم عصر امروز نسبت به روز گذشته اندکی پایین رفت . نرح حواله درهم امروز با 7 هزار و 150 تومان معامله شد که نسبت به دیروز 10 تومان افت کرده بود.با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد 26 هزار و 261 تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار پایین تر بود.

بازدهی 23 اسفند

قیمت سکه بالا رفت

بازار جهانی طلا امروز شاهد ریزش بهای اونس طلا بود. این فلز زرد  رنگ عصر امروز بر روی 1958 دلار  قرار داشت که نسبت به روز گذشته 32 دلار ارزان شده بود. 

در بازار داخلی ایران هم قیمت سکه و قیمت طلا 18 عیار امروز بر خلاف هم حرکت کردند . قیمت طلا 18 عیار امروز با 9 هزار و 500 تومان کاهش بر روی 1 میلیون و 231 هزار و 200 تومان قرار گرفت. بازار سکه هم هم مسیر صعودی روز گذشته ادامه داد و ب20 هزار تومان افزایش به 12 میلیون و 520 هزار تومان رسید .  با احتساب قیمت 26 هزار و 240 تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه 12 میلیون و 95 هزار تومان به دست آمد. و اندازه حباب سکه  هم و 3.51 درصد بود.  

پیام وزارت خارجه به بازار  ارز 

بازار ارز تهران و معامله گران دلار امروز هم میزبان سیگنال ها برجامی بود. از جمله اخباری که امروز مورد توجه معامله گران قرار گرفت می توان به اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه  ایران اشاره کرد. سعید خطیب زاده درباره برجام گفت برخی مباحث بسیار کلیدی و محدودیت باقی مانده است که باید در واشنگتن تصمیم گیری شود. طبق گفته خطیب زاده تفاهم اولیه برای تبادل زندانیان حاصل شده است.به نظر می رسد بازار ارز تهران بیشتر به دنبال نتیجه قطعی از مقر مذاکرات  وین است و نوسان محدود نرخ ارز به احتیاط معامله گران در بازار بر می گردد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید