نرخ حواله درهم صعودی شد

دلار کانال عوض کرد/ شوک به بازار طلا و سکه

کدخبر: ۴۸۶۴۶۸
اقتصادنیوز: بازار سکه امروز دوشنبه 15 فروردین 1401 با شوک صعودی قیمت دلار برمدار افزایش قرار گرفت.
دلار کانال عوض کرد/ شوک به بازار طلا و سکه

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز تهران امروز دوشنبه 15 فروردین 1401 شاهد افزایش قیمت دلار بود. این اسکناس امریکایی امروز توانست کانال 27 هزار تومان را فتح کند. نرخ دلار عصر امروز در مقایسه با روز گذشته 330 تومان بالا رفت و با 27 هزار و 150 تومان معامله شد . در بازار متشکل ارزی هم امروز دلار توانست ضرر روز گذشته را جبران و بر مدار صعود قرار بگیرد. نرخ دلار در این بازار امروز با 153 تومان رشد بر روی 25  هزار و 181 تومان قرار گرفت.

نرخ حواله درهم صعودی شد 

نرخ حواله درهم در بازار ارز امروز بر مدار صعود قرار گرفت. قیمت درهم امروز 120 تومان بالاتر از دیروز بود و با 7 هزار 450 تومان مبادله شد. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد 27 هزار و 363  تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار  بالاتر بود. 

شوک دلار به بازار طلا  و سکه 

قیمت اونس طلا  عصر امروز در مقایسه با روز گذشته نوسان محدودی را ثبت کرد. این فلز گران بهای جهانی امروز با 1926 دلار مبادله شد که در مقایسه با دیروز  تقریبا 1 دلار بالاتر بود. 

در بازار داخلی ایران هم قیمت سکه و قیمت طلا 18 عیار  با شوک افزایش قیمت دلار گران شدند . قسمت طلا 18 عیار در زمان نوشتن این گزارش بر روی 1 میلیون و 269 هزار و 300 تومان قرار داشت که نسبت به دیروز تقریبا 20 هزار و 300 تومان رشد کرده بود. 

قیمت سکه هم امروز توانست از سطح حساس 12 میلیون و 500 هزار تومان عبور کند و با 12 میلیون و 520 هزار تومان معامله شود. این قیمت نسبت به روز یکشنبه 110 هزار تومان افزایش را نشان می دهد. با احتساب قیمت 27 هزار و 150 تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه 12 میلیون و 310 هزار تومان به دست آمد و اندازه حباب سکه  هم و 1.7 درصد بود.  

سایه مذاکرات وین در بازار ارز 

مذاکرات  وین به علت برخی از اختلافات مهم میان مهره های اصلی برجام متوقف شده است اما با این وجود بازار ارز تهران و معامله گران دلار همچنان  به سیگنال های برجامی توجه می کنند.

امروز سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در باره برجام گفت: تهران و واشنگتن به انعقاد توافق هسته ای نزدیک هستند. خطیب زاده در ادامه گفت : اگر از آمریکا پاسخ مناسبی دریافت کنیم در اسرع وقت می توانیم برای نهایی کردن توافق در وین حاضر شویم.

به نظر می رسد که معامله گران در  بازار ارز تهران بیشتر به دنبال اخبار قطعی تر هستند  و سعی می کنند تا زمان توافق  با صبر  و احتیاط بیشتری نسبت به خرید و فروش اقدام کنند .

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید