سقوط ارزش بازار رمزارزها به زیر مرز 2 تریلیون دلاری

ریزش اتریوم و آلت کوین ها در بازار

کدخبر: ۴۸۷۵۳۶
اقتصادنیوز : بیت کوین از 4 روز قبل شروع به افت کرده و طی این مدت از کانال 47000 دلار تا کانال 42000 دلار پایین آمده است. اتریوم هم وضعیت مشابهی داشته و از 3500 دلار به 3200 دلار رسیده است.
ریزش اتریوم و آلت کوین ها در بازار

به گزارش اقتصادنیوز ، بیت کوین امروز هم منفی است. با افت 2.5 درصدی، قیمت آن به 42400 دلار رسیده و بازدهی هفتگی آن هم منفی 9 درصد است. به عبارتی افرادی که یک هفته قبل بیت کوین خریده اند، هم اکنون در زیان 9 درصدی هستند.

ارزش معاملات بیت کوین طی شبانه روز گذشته 26 میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن هم 806 میلیارد دلار است.

از حدود 12 روز قبل که بیت کوین تا نزدیکی 48000 دلار بالا رفت، قیمت همواره در یک روند نزولی بوده و هر چه می گذرد کف های عمیق تری در نمودار ثبت می شود. فعلا ترس تا حدودی بر بازار حاکم شده اما این ترس به اندازه ای نیست که حرکت های هیجانی معاملات دیده شود.

از طرفی اخبار خوبی از کشورهای مختلف درباره بیت کوین شنیده می شود که باعث دلگرمی معامله گران است. اخیرا مقامات دولت هندوراس اعلام کرده اند این کشور بیت کوین را به عنوان پول قانونی در منطقه اقتصادی «پراسپرا» می پذیرد. این خبر خوبی برای فعالان بازار ارزهای دیجیتال است.

اتریوم همسو با بیت کوین

اتریوم هم امروز وضعیت مشابه بیت کوین دارد. پادشاه آلت کوین ها با افت حدود 2.5 درصدی در حوالی قیمت 3200 دلار معامله می شود. بازدهی هفتگی اتریوم هم به حدود منفی 8 درصد رسیده است.

اتریوم طی مدت اخیر توانسته بود رشد خوبی کند اما پس از منفی شدن بیت کوین، روال همیشگی خود که همسو شدن با بیت کوین است را در پیش گرفت و بخش زیادی ازرشد خود را عقب نشینی کرد.

ارزش معاملات اتریوم در شبانه روز گذشته 15 میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن هم 385 میلیارد دلار است.

ریزش آلت کوین ها

آلت کوین ها امروز اکثرا منفی هستند. در فهرست 50 ارز برتر بازار به جز «مونرو» و «دای» که البته هیچ کدام هم حتی یک درصد افزایش قیمت نداشته اندأ، مابقی ارزها منفی هستند و قیمت آن ها افت کرده است. منفی ترین ارز، نیر پروتکل است که 10 درصد کاهش قیمت داشته. تورچین و ویوز هم با افت 9 درصدی قیمت همراه بوده اند.

در عملکرد هفتگی هم وضعیت به همین شکل است. به جز نیر پروتکل و مونرو، مابقی ارزهای موجود در فهرست 50 ارز برتر بازار همگی بازدهی منفی در مقیاس هفتگی داشته اند. بیشترین زیان را ویوز به خریداران زده که کاهش قیمت 51 درصدی داشته. تورچین و Aave هم با افت 27 درصدی عملکرد بدی داشته اند.

ارزش بازار دوباره به زیر ۲ تریلیون دلار سقوط کرد

افت قیمت های مکرر بیت کوین باعث شد دوباره ارزش بازار ارزهای دیجیتال به کمتر از 2 میلیارد دلار برسد. علاوه بر بیت کوین که به پایین ترین سطح ر 17 روز اخیر رسیده، آلت کوین هایی مانند کاردانو، سولانا و دوج کوین هم در این مدت نزولی بودده اند و کاهش قابل توجه آن ها منجر به افت ارزش بازار شده است. هم اکنون ارزش بازار ارزهای دیجیتال 1.97 تریلیون دلار است.

ارزش معاملات هم به 83 میلیارد دلار در شبانه روز گذشته رسیده که از این رقم 69 میلیارد دلار مربوط به معاملات استیبل کوین ها بوده و 12 میلیارد دلار هم معاملات دیفای انجام شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید