گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازار رمزارزها

تداوم حضور بیت کوین در کانال 42000 دلاری

کدخبر: ۴۷۶۱۲۱
اقتصادنیوز: بیت کوین همچنان در کانال 42000 دلار معامله می شود و آرامش این رمزارز باعث آرامش نسبی بازار رمز ارزها شده است.
تداوم حضور بیت کوین در کانال 42000 دلاری

به گزارش اقتصادنیوز ، بیت کوین با رشد حدود یک درصدی نسبت به روز گذشته، در حدود قیمت 42500 دلار معامله می شود. ارزش معاملات این ارز طی شبانه روز گذشته بسیار کاهش داشته و به 16 میلیارد دلار رسیده است. این در حالی است که معمولا ارزش معاملات بیت کوین بیش از 20-25 میلیارد دلار در روز است. ارزش بازار بیت کوین هم به 806 میلیارد دلار رسیده است.

همچنان دغدغه اصلی فعالان بازار رمز ارزها، به رسمیت شناختن یا نشناختن بیت کوین و سایر ارزها توسط دولت هاست. اخیرا بانک مرکزی قزاقستان از تمام کشورهای اروپایی درخواست کرده معاملات و استخراج رمز ارزها را غیر قانونی اعلام کنند چراکه رمز ارزها قابلیت این را دارند که توسط آن ها پولشویی انجام شود و این ارزها می توانند برای نظام اقتصادی کشورها دردسرآفرین شوند. از طرفی برخی از کشورها نسبت به رمز ارزها دید مثبتی دارند و اخیرا هم کنیا اعلام کرده مزایا و معایت ارز دیجیتال ملی را بررسی خواهد کرد.

اتریوم یک درصد رشد کرد

اتریوم هم نسبت به روز گذشته رشد قیمت داشته اما رشد آن حدود یک درصد است که چندان چشمگیر نیست. این ارز هم اکنون حدود 2930 دلار معامله می شود و بازدهی هفتگی آن همچنان منفی دو درصد است.

ارزش معاملات اتریوم طی شبانه روز گذشته کمی بیش از 10 میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن هم به 350 میلیارد دلار رسیده است.

آلت کوین ها صعودی شدند

با مثبت شدن بیت کوین، آلت کوین ها هم مثبت شده اند و اکثر آن ها رشد قیمت داشته اند. این موضوع نشان می دهد همچنان وابستگی آلت کوین ها به بیت کوین زیاد است و هر زمان که بیت کوین مثبت باشد، تمام بازار مثبت می شود و بالعکس.

امروز ریپل با رشد 9 درصدی، مثبت ترین ارز در میان 50 ارز برتر بازار است. دوج کوین هم با رشد 8 درصدی یکی از بهترین رشدها را داشته. شیبا اینو هم با رشد 5 درصدی، خریداران خود را راضی نگه داشته و اتریوم کلاسیک رشد 5 درصدی را نمایش می دهد. به جز این سه ارز، مابقی ارزهای موجود در فهرست 50 ارز برتر بازار، رشد کمتر از 5 درصد داشته اند و البته تعدادی از آن ها هم منفی هستند.

باید اشاره کرد که منفی های بازار، افت زیادی نداشته اند و فقط در حدود یکی دو درصد کاهش قیمت را ثبت کرده اند.

اما در نمای کلی بازار و در میان 17514 ارزی که وبسایت کوین مارکت کپ آن ها را نمایش می دهد، NinjaFloki با رشد دو هزار درصدی، بهترین عملکرد را داشته و پس از آن هم Bored Floki Yacht Club قرار دارد که هزار درصد افزایش قیمت را ثبت کرده است.

در میان نمادهای منفی هم MetaPay با افت 96 درصدی و SquidDao با افت 94 درصدی، بیشترین زیان را به خریداران وارد کرده اند.

کاهش ارزش معاملات 

ارزش بازار ارزهای دیجیتال نسبت به روز گذشته یک درصد رشد کرده و به عدد 1.91 تریلیون دلار رسیده است.

ارزش معاملات با کاهش 26 درصدی به 64 میلیارد دلار رسیده که از این رقم، 52 میلیارد دلار معادل 80 درصد ارزش معاملات مربوط به استیبل کوین ها بوده است. ارزش معاملات دیفای هم 8 میلیارد دلار است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید