گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلا؛

پیشروی سکه در کانال 13میلیونی/ ورود دلار به کانال جدید

کدخبر: ۴۸۸۰۰۶
اقتصادنیوز: در بازار ارز و طلا امروز دوشنبه 22 فروردین قیمت دلار وارد کانال 28 هزار تومان شد و قیمت سکه هم مانند روز قبل بالا رفت.
پیشروی سکه در کانال 13میلیونی/  ورود دلار به کانال جدید

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار  در چند روز اخیر به سود معامله گران افزایشی حرکت کرده است. نرخ دلار امروز وارد کانال 28 هزار تومان شد . قیمت دلار عصر امروز در مقایسه با عصر روز گذشته 220 تومان بالا رفت و بر روی 28 هزار و 120 تومان قرار گرفت.

در بازار متشکل ارزی هم قیمت دلار امروز نوسان محدودی را تجربه کرد. قیمت دلار متشکل امروز با 25 هزار و 140 تومان معامله شد که نسبت به روز پیش 4 تومان رشد کرده بود.

یکی از موضوعاتی که این روزها بازار دلار را تحت تاثیر قرار داده است ، ادامه یا توقف مذاکرات برجامی می باشد.مذاکرات وین از بیستم اسفند ۱۴۰۰ به پیشنهاد مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا وارد یک دوره تنفس شد و مذاکره‌کنندگان برای مشورت‌های سیاسی به پایتخت‌های خود بازگشتند طولانی شدن توقف برجام موجب شده است تا معامله گران تصور کنند که برجام به بن بست رسیده است و به همین دلیل نرخ ارز در حال افزایش می باشد.

قیمت درهم بالا رفت

قیمت درهم در بازار ارز امروز  نوسان محدودی را تجربه کرد. نرخ حواله درهم امروز 50 تومان بالا تر از دیروز بود و با 7 هزار و 640 تومان مبادله شد که نسبت به روز قبل 50 تومان رشد را نشان می دهد. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد 28 هزار و 61 تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار  پایین تر بود. 

قیمت سکه صعود کرد

قیمت اونس طلا عصر امروز تقریبا 10 دلار رشد کرد و به 1956 دلار رسید. با افزایش قیمت دلار  و قیمت اونس طلا   تقاضا برای فروش سکه هم بالا رفت  به تبع آن بازار سکه و طلا هم آرایش صعودی به خود گرفت. قیمت طلا امروز به 1 میلیون و 322 هزار و 900 تومان رسید  که در مقایسه با دیروز 3 هزار و 700 تومان بالا رفته بود .

در اکوایران ببینید؛

قیمت سکه هم کانال 13 میلیون تومان را حفظ کرد و در همین کانال به سمت جلو حرکت کرد. قیمت این فلز زرد رنگ امروز 130 هزار تومان گران شد و به 13 میلیون و 215 هزار تومان رسید.به نظر می رسد رسیدن سکه به محدوده 13 میلیون و 200  هزار تومانی موجب شده است که چشم انداز افزایشی برخی از معامله گران بازار سکه گسترده تر شود. آن ها تصور می کنند که با رشد قیمت دلار روند صعودی قیمت سکه بیشتر خواهد شد 

با احتساب قیمت 28 هزار 120 تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه 13 میلیون و 70 هزار تومان به دست آمد و اندازه حباب سکه  هم 1.1 درصد بود. کاهش حباب سکه می تواند زمینه ساز ورود معامله گران بلند مدت به بازار ش

فاصله ارزش ذاتی به قیمت بازار تقریبا 145 هزار تومان بود. زمانی که فاصله ارزش ذاتی با نرخ بازار کاهش پیدا می کند،‌انگیزه معامله گران برای فروش فلز گران بهای داخلی کاهش پیدا می کند. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید