رشد دلار متوقف شد/ پیش بینی قیمت دلار امروز 23 فروردین

کدخبر: ۴۸۸۱۴۶
اسکناس آمریکایی توانست در روز دوشنبه وارد کانال ۲۸ هزار تومانی شود. با این حال، در بازار شبانه و معاملات پشت خطی، رشد دلار متوقف شد و برخی از معامله گران اقدام به سودگیری از خریدهای پیشین کردند.
رشد دلار متوقف شد/ پیش بینی قیمت دلار  امروز 23 فروردین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکو ایران ، اسکناس آمریکایی توانست در روز دوشنبه وارد کانال ۲۸ هزار تومانی شود. با این حال، در بازار شبانه و معاملات پشت خطی، رشد دلار متوقف شد و برخی از معامله گران اقدام به سودگیری از خریدهای پیشین کردند.

 دیروز ظهر اسکناس آمریکایی توانست به بالای مقاومت ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان نفوذ کند. با این حال از این نقطه فروش ها بیشتر شد و حدود ساعت ۱۰ دیشب، دلار در محدوده ۲۸ هزار و ۸۰ تومانی مورد معامله قرار گرفت.

افت قیمت دلار در بازار پشت خطی موجب شده است که انتظارات برای شروع نزولی بازار در روز جاری قوت بگیرد و عده زیادی از اصلاح قیمت اسکناس آمریکایی پس از چند روز افزایش متوالی سخن بگویند. با این حال، به نظر می رسد امروز در بازار توجه بیشتر به اخبار خواهد بود.

به باور برخی تحلیل گران،‌ سودگیری از خریدهای پیشین و اصلاح قیمت، نقشی در کاهشی شدن روند دلار از ظهر روز گذشته نداشته است. از نگاه این دسته،‌ معامله گران به دنبال اخباری مبنی بر آزادسازی دارایی های بلوکه شده ایران، فروش های خود را افزایش دادند. به باور آن ها اگر چنین اتفاقی در حال رخ دادن باشد، به معنای آن است که مذاکرات وین در مسیر توافق قرار دارد و ممکن است طی روزهای بعدی، طرفین این موضوع را به طور رسمی اعلام کنند. در کنار این، یکی از عواملی که از نظر این گروه زمینه ساز رشد قیمت دلار شد، اظهارات بدبینانه مقام های آمریکایی نسبت به احتمال وقوع توافق هسته ای بود. برگشت خوشبینی ها می تواند حداقل بخشی از خریداران احتیاطی را از بازار خارج کند.

البته در صورتی که در روز جاری برخلاف انتظار افراد یاد شده، دلار در  مسیر افزایشی قرار بگیرد،‌ می توان گفت که جهت انتظارات دیگر با اخبار داخلی چندان تغییر نخواهد کرد. دیروز برخی از منابع غربی احتمال آزادسازی منابع بلوکه شده ایران را رد کرده بودند.

photo_2022-04-12_07-20-48

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید