پیش بینی قیمت دلار امروز 22 فروردین ؛

بازار دلار زیر سایه نرخ تورم و مذاکرات وین

کدخبر: ۴۸۷۹۱۲
در حالی که برخی فعالان، تغییر انتظارات نسبت به آینده توافق هسته ای را عامل افزایش قیمت دلار می دانستند، گروه دیگری باور داشتند که اسکناس آمریکایی تنها در حال تطبیق خود با نرخ تورم است.
 بازار دلار زیر سایه نرخ تورم و مذاکرات وین

به گزالرش اقتصادنیوز به نقل از اکو ایران ، در دومین روز هفته، اسکناس آمریکایی از مقاومت حساس ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومانی عبور کرد تا انتظارات افزایشی در بازار شدت بیشتری بگیرد. دیروز بعدازظهر در مقاطعی دلار حتی بالای کانال ۲۸ هزار تومان معامله شد و در صورتی که معاملات خود را در روز جاری بالای کانال یاد شده آغاز کند، نقدی کاران بیشتری وارد معاملات ارزی خواهند شد. در واقع به نظر می رسد تقاضای احتیاطی تا اندازه ای در بازار افزایش پیدا کرده و همین موضوع زمینه ساز شکست مقاومت های حساس دلار شده است. 

در این میان، برخی فعالان باور داشتند که تغییر لحن وزیر امور خارجه ایران در افزایش تقاضای احتیاطی نقش داشته است. دیروز امیرعبداللهیان عنوان کرد که طرف آمریکایی خواسته هایی را مطرح کرد که منعکس کننده جاه طلبی های واشنگتن و مغایر با برخی مفاد متن توافق هسته ای است. پیش تر صحبت های مقام های ایرانی و از جمله وزیر امور خارجه چنین سیگنالی را به ذهن بازیگران ارزی متبادر می کرد که توافق هسته ای در دسترس است. 

واریز ۷ میلیارد دلار دارایی بلوکه شده ایران به حساب بانک مرکزی در عمان؟

در حالی که برخی فعالان، تغییر انتظارات نسبت به آینده توافق هسته ای را عامل افزایش قیمت دلار می دانستند، گروه دیگری باور داشتند که اسکناس آمریکایی تنها در حال تطبیق خود با نرخ تورم است. از نگاه این دسته قیمت دلار در سال ۱۴۰۰ همسان با افزایش نرخ تورم، رشد نکرد و اکنون در حال جبران تدریجی این فاصله است. دلالان به زبان عامیانه در بازار می گویند که همه چیز گران شده است ولی دلار تغییری نکرده است. پشت بیان این صحبت ها این است که انتظار افزایش قیمت دلار را دارند. 

photo_۲۰۲۲-۰۴-۱۱_۰۹-۰۲-۰۶

 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید