طلا، بازار سکه را بهم ریخت/ پیش بینی قیمت سکه 4 اردیبهشت

کدخبر: ۴۹۰۶۶۱
اونس طلا هفته گذشته را در محدوده هزار و 930 دلار خاتمه داد و همین موضوع موجب شده است که ارزش ذاتی سکه به طور معناداری افت کند.
طلا، بازار سکه را بهم ریخت/ پیش بینی قیمت سکه 4 اردیبهشت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکو ایران ، سکه امامی ممکن است مرز 13 میلیون تومانی را در روز جاری از دست بدهد. بهای اونس طلا در بازارهای جهانی در مسیر نزولی قرار گرفت و حتی این فلز گران بها سطح هزار و 950 دلار را در انتهای هفته از دست داد. اونس طلا هفته گذشته را در محدوده هزار و 930 دلار خاتمه داد و همین موضوع موجب شده است که ارزش ذاتی سکه به طور معناداری افت کند. 

ارزش ذاتی سکه با در نظر گرفتن محدوده 27 هزار و 800 تومان برای دلار تا محدوده 12 میلیون و 600 هزار تومان پایین رفته است که فاصله 400 هزار تومانی با مرز 13 میلیون تومانی دارد. اگر در روز جاری، دلار افزایش قیمت خاصی را تجربه نکند، سکه دشوار است که بتواند در محدوده قیمتی نوسان کند که در هفته گذشته در آن قرار داشت.

افت قیمت سکه حتی از معاملات پشت خطی آغاز شده است. فلز گران بهای داخلی که در انتهای هفته گذشته در محدوده 13 میلیون و 200 هزار تومان قرار داشت، در بازار پشت خطی روز شنبه تا محدوده 13 میلیون و 100 هزار تومان پایین رفت. احتمال دارد در ابتدای روز جاری نیز قدرت نمایی با فروشندگان بازار سکه باشد. 

با این حال، برخی از بازیگران بازار سکه باور دارند که معامله گران داخلی بیشتر از اونس طلا از رفتار دلار تاثیر می پذیرند. این گروه باور دارند بدون برگشت دلار به زیر محدوده 27 هزار و 800 تومانی افت معناداری در بازار سکه رخ نخواهد داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید