روزهای قرمزپوشی وال‌استریت به پایان نرسیده؟

سقوط وال‌استریت با اظهار نظرهای جروم پاول

کدخبر: ۴۹۰۷۶۸
وال استریت در روز جمعه 22 آوریل بیش از 2.5 درصد سقوط کرد و 3 شاخص اصلی آن هفته اخیر را منفی به پایان رساندند.
سقوط وال‌استریت با اظهار نظرهای جروم پاول
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکو ایران ، وال استریت در روز جمعه 22 آوریل بیش از 2.5 درصد سقوط کرد و 3 شاخص اصلی آن هفته اخیر را منفی به پایان رساندند. انتشار گزارش عملکردی شرکت‌ها و کاهش درآمدها و تقویت احتمال افزایش نرخ بهره در ایالات متحده آمریکا مهم‌ترین دلایل سقوط وال‌‍استریت در این روز بود. شاخص داو جونز در روز جمعه 22 آوریل کاهشی 2.82 درصدی را به ثبت رساند که این رقم بیشترین میزان کاهش ارزش این شاخص بازار سرمایه پس از اکتبر 2020 بود.

سقوط وال‌استریت با اظهار نظرهای جروم پاول

جروم پاول رئیس فدرال رزرو در روز پنج‌شنبه 21 آوریل سخنرانی در صندوق بین‌المللی پول داشت و در آن از احتمال افزایش نرخ بهره به میزان 50 واحد برابر 0.5 درصد در یک مرحله و ظرف ماه مه داد. وی در این سخنرانی عنوان کرد که مقامات فدرال رزرو متعهد به جلوگیری از افزایش مستمر تورم در ایالات متحده آمریکا هستند. این اظهارات به تقویت ارزش شاخص دلار آمریکا منجر شد و بازدهی اوراق 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا را به بیش از 2.9 درصد رساند. اما تبعات سخنرانی جروم پاول برای بازار سرمایه منفی بود و به قرمزپوشی وال‌استریت منجر شد

در روز جمعه 22 آوریل و پس از اظهارنظرهای پاول در خصوص سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو، شاخص نوسان وال‌استریت CBOE که از آن با عنوان شاخص ترس وال‌استریت نیز یاد می‌شود جهش داد و به بالاترین سطح خود از اواسط ماه مارس رسید.

کاهش درآمد شرکت‌های بورسی به سقوط وال‌استریت کمک کرد

ظرف روزهای پایانی هفته منتهی به 22 آوریل گزارش درآمدی شرکت‌های فعال در بخش مراقبت‌های بهداشتی نیز منتشر شد؛ کاهش درآمدی این شرکت‌ها سرمایه‌گذاران را شوکه کرد و از کاهش ارزش این شرکت‌ها حمایت کرد. دو شرکت HCA Healthcare و Intuitive Surgical Inc  بدترین عملکرد را در S&P 500 داشتند.

گزارش ضعیف از سود HCA باعث شد تا ارزش آن 21.8 درصد سقوط کند. در عین حال در این روز سیستم‎‌‌های سلامت عمومی (CYH.N) و خدمات بهداشت جهانی (UHS.N) کاهشی در بازه 14 تا 17.9 درصدی را به ثبت رساندند.

در روز جمعه تمامی 11 بخش اصلی زیرگروه S&P 500 کاهش یافتند؛ اما افت ارزش در بخش مراقبت‌های بهداشتی بیشتر بود. شاخص مراقبت‌های بهداشتی S&P 500 با افت 3.7 درصدی روبرو شد.

میزان ارزش Nucor Corp فعال در زمینه تولید فولاد در ایالات متحده آمریکا نیز پس از انتشار گزارش درآمدی این شرکت در روز پنج‌شنبه با کاهش 8.3 درصدی روبرو شد. ارزش Freeport  نیز در روز جمعه با نگرانی سرمایه‌گذاران از اثرگذاری افزایش نرخ بهره بر عملکرد شرکت‌های معدنی افتی 6.8 درصدی را به ثبت رساند.

روزهای قرمزپوشی وال‌استریت به پایان نرسیده؟

در هفته آینده گزارش درآمدهای 4 شرکت بزرگ ایالات متحده بر اساس ارزش بازار یعنی اپل، مایکروسافت، آمازون و آلفابت منتشر می‌شود. در این شرایط تحلیلگران نگران کاهش درآمد این شرکت‌ها و تاثیر آن بر بازار مالی ایالات متحده هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید