پیام ماندگاری قیمت سکه در بالای مرز 13 میلیون تومان

کدخبر: ۴۹۱۶۵۹
ماندگاری قیمت سکه بالای مرز 13 میلیون تومانی برای برخی بازیگران بازار معنای افزایشی داشته است.
پیام ماندگاری قیمت سکه در بالای مرز 13 میلیون تومان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، سکه امامی در روزهای اخیر توانسته است خود را بالای مرز 13 میلیون تومانی نگه دارد. با این حال، این فلز گران بها سوخت خاصی برای جهش معنادار به  بالای محدوده 13 میلیون و 200 هزار تومان نداشته است. سکه در بیشتر اوقات هفته اخیر بین دو محدوده 13 میلیون تا 13 میلیون و 200 هزار تومان حرکت کرده است.

ماندگاری فلز گران بهای داخلی بالای مرز 13 میلیون تومانی برای برخی بازیگران بازار معنای افزایشی داشته است. از نگاه آن ها در شرایطی که اونس طلا در بازارهای جهانی سیر نزولی دارد و ارزش ذاتی سکه بسیار پایین رفته است، ماندن بالای مرز 13 میلیون تومانی می تواند نشان دهنده انتظارات افزایشی در بازار باشد.

ارزش ذاتی سکه روز گذشته نیز زیر سطح 12 میلیون و 500 هزار تومان قرار داشت و فاصله بسیار زیادی با قیمت بازار داشت. اگر طی روزهای آتی ارزش ذاتی سکه بیشتر شود، باز هم دشوار است  که فلز گران بهای داخلی رشد معناداری را تجربه کند.

به باور تحلیل گران در صورتی که اسکناس آمریکایی امروز به بالای محدوده 28 هزار و 200 تومان برود، سکه بالای محدوده 13 میلیون و 200 هزار تومان تثبیت خواهد شد. با این حال، برای شکست محدوده 13 میلیون و 500 هزار تومانی، سکه نیاز به نیروی افزایشی بیشتری دارد. اگر در بازارهای جهانی، اونس طلا به بالای محدوده هزار و 900 دلار برگردد، شاید فشار نزولی بر بازار سکه کاهش پیدا کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید