دلار تهران از هرات و سلیمانیه جا ماند

فرار دلار از تله مثلث نحس /سیگنال جدید به بازار ارز

کدخبر: ۴۹۳۵۳۳
در بازار هرات، دلار بالاخره از الگویی که به گفته تحلیلگران فنی مثلث نزولی بود خارج شد. خروج دلار از این الگو، تکنیکالیست‌ها را به صعود خوشبین کرد.
فرار دلار از تله مثلث نحس /سیگنال جدید به بازار ارز

به گزارش اقتصادنیوز، در بازار شنبه رشد قیمت دلار هرات و سلیمانیه از بازار تهران بیشتر بود، معامله‌گران می‌گفتند بعد از یک هفته تق و لق و نیمه تعطیل، بازارهای مجاور تهران، میل شدید به صعود پیدا کردند.

شایعات در بازار ارز

طی هفته گذشته از روز یکشنبه بازار هرات بخاطر عید فطر تعطیل شد و بعد از آن روز نرخ دلار سبزه نیز نیامد که گمانه معامله‌گران را نسبت به اینکه این دو کانال از یک جا مدیریت می‌شود را قوی‌تر کرد.

بنا به گزارش اکوایران، با تعطیلی بازارها و نیامدن نرخ دلار، شایعات درمورد روند نرخ نیز زیاد شد و افزایشی‌ها جو صعود می‌دادند، از آن طرف کاهشی‌ها نیز بیکار ننشستند و جو کاهش در بازار به راه انداختند که در گزارش قبلی «اکوایران» گفته شد درواقع چپ‌زن‌ها در مقابل راست‌ها قد علم کردند.

پای بازارساز در میان است

یکی از دلایلی که موجب شد تهران رشد کمتری از سلیمانیه و هرات داشته باشد، به ادعای معامله‌گران، مدیریت بازارساز بود. آن‌ها اعتقاد داشتند در بازار شنبه، بازارساز حواسش به قیمت اسکناس دلار در تهران بود.

این درحالیست که قبلا ادعای معامله‌گران این بود که مدیریت بازار ارز تهران از هرات اتفاق می‌افتد. به همین خاطر نمی‌شود رشد کمتر دلار شنبه را از منظر تحلیلی به بازارساز نسبت داد، بلکه می‌شود گفت بازار تهران نسبت به دو بازار دیگر دست به عصاتر حرکت می‌کند.

خروج دلار از مثلث نحس

در بازار هرات، دلار بالاخره از الگویی که به گفته تحلیلگران فنی مثلث نزولی بود خارج شد. خروج دلار از این الگو، تکنیکالیست‌ها را به صعود خوشبین کرد. در بازار تهران شواهد و اظهارات معامله‌گران نشان می‌دهد نسبت به گذشته خرید بالا رفته است.

ردپای گرانی ماکارونی در بازار ارز

وقتی با معامله‌گران دلیل افزایش‌ را می‌پرسی، به انتظارات اشاره می‌کنند. اولی بدبینی به روند مذاکرات، و دومی اثر ماکارونی. آن‌ها میگویند افزایش قیمت‌ها در ماکارونی و یکسری کالاهای دیگر، انتظارات تورمی را تقویت کرده است، در نتیجه تمایل برای خرید دلار بالا رفت.

واکنش بازار به سفر انریکه مورا به ایران

تنها خوشبینی در بازار نیز سفر سه‌شنبه مورا به تهران بود. خبر سفر انریکه مورا، معاون سیاست خارجه اتحادیه اروپا در بازار شنبه دست به دست می‌شد. با تایید سفر اندکی انتظارات نگه داشته شده تا ببینیم نتیجه سفر چی می‌شود.

سکه بالاتر از مرز مقاومتی ایستاد

 نرخ سکه مثل دلار افزایش داشت و نکته این بود که بالای مرز مقاومت مهم 13 میلیون و 400 هزار قرار گرفت. این درحالی بود که اونس افزایش زیادی نداشت.

نرخ دلار در اهواز اعلام نشد زیرا ...

نکات بازار: اولین نکته بازار به نرخ دلار در اهواز برمی‌گردد. به گفته معامله‌گران از اهواز نرخ نداشتند و دلیل این اتفاق بخاطر قطعی اینترنت در روز شنبه در اهواز بود.

نکته دوم به خبر بانک مرکزی در مورد سپرده ارزی برمی‌گردد. بانک مرکزی گفته، به سپرده های ارزی با منشأ اسکناس در بانک‌ها، سود نقدی ارزی پرداخت می‌شود، معامله‌گران نسبت به این خبر زیاد خوشبین نبودند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید