پشت پرده صعود قیمت دلار در ابتدای هفته

واکنش شبانه قیمت دلار به سفر برجامی مورا به ایران

کدخبر: ۴۹۳۵۵۱
بعد از ظهر دیروز خبر سفر انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین به ایران در بین معامله گران برجسته شد و به تبع قیمت دلار در بازار پشت خطی تا محدوده 28 هزار و 300 تومانی عقب نشینی کرد. ساعت 10 شب گذشته دلار در محدوده 28 هزار و 380 تومان معامله شد.
واکنش شبانه قیمت دلار به سفر برجامی مورا به ایران

به گزارش اقتصادنیوز ؛ بازار ارز تهران در اولین روز هفته جاری شاهد قدرت نمایی معامله گران افزایش بود. اسکناس آمریکایی روز گذشته از محدوده مقاومتی 28هزار و 200 تومان بالا رفت و در مقطعی بر روی 28 هزار و 500 تومان قرار گرفت اما در ساعات پایانی معاملات نقدی  به قیمت 28 هزار و 430 تومان به فروش رسید. 

پشت پرده صعود قیمت دلار در ابتدای هفته 

برخی از تحلیلگران  از عوامل متعددی برای افزایش قیمت دلار  در روز گذشته یاد می کنند. از نظر این دسته از بازیگران ارزی توقف طولانی مدت مذاکرات برجام و  زمزمه‌هایی از احتمال عدم حصول نتیجه در این نشست‌ها باعث شده که معامله گران افزایشی دست بالاتر داشته باشند. 

از طرفی هم شیوع نا‌اطمینانی در دیگر بازار‌ها مانند بازار مواد غذایی مثل ماکارونی  باعث افزایش میزان تقاضا در بازار ارز  شده است .

طبق این استدلال با افزایش سطح عمومی قیمت برخی از کالا‌های مهم و اساسی نوعی ترس از افزایش قیمت‌های بیشتر در جامعه به وجود آمده و در نتیجه عده‌ای از مردم در جهت پوشش دادن این موج افزایشی و حفظ دارایی‌های خود درصدد خرید و ذخیره ارز برآمدند. این افزایش میزان تقاضا نیز باعث از بین رفتن تعادل بازار و در نتیجه افزایش قیمت ارز شده است.

اما عده دیگر در کنار این عوامل یاد شده به افزایش قیمت دلار در  بازار  سلیمانیه؛  هرات و رشد نرخ حواله درهم  اشاره می کردند . از نظر این دسته این عوامل هم موجب ایجاد انتظارات صعودی در بین معامله گران  شده بود. 

واکنش بازار شبانه به سفر مورا

اما بعد از ظهر دیروز خبر سفر انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین به ایران در بین معامله گران برجسته شد و به  آن تبع قیمت دلار در بازار پشت خطی تا محدوده 28 هزار و 300 تومانی عقب نشینی کرد. ساعت 10 شب گذشته دلار در محدوده 28 هزار و 380 تومان معامله شد.

پیش بینی قیمت دلار از مسیر نرخ حواله درهم 

با این حال عده ای از معامله گران باور دارند قیمت درهم دیشب در بازار پشت خطی در حوالی 7 هزار و 850 تومان معامله شد و با این سطح از قیمت درهم، دلار می تواند حتی به  28 هزار و 800 تومان نفوذ کند و کمتر به مذاکرات هسته ای توجه کند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید