قیمت لیر امروز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت/ لیر گران شد

کدخبر: ۴۹۳۹۰۰
قیمت لیر امروز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت در بازار آزاد ارز کار خود را از پله هزار و ۹۰۰ تومان آغاز کرد. این عدد از رشد یک‌ونیم درصدی قیمت لیر در یک ماه گذشته حکایت دارد.
قیمت لیر امروز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت/  لیر گران شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فرارو، قیمت لیر امروز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت در بازار آزاد ارز کار خود را از پله هزار و ۹۰۰ تومان آغاز کرد. این عدد از رشد یک‌ونیم درصدی قیمت لیر در یک ماه گذشته حکایت دارد. قیمت لیر در روز ۱۸ فروردین امسال هزار و ۸۷۵ تومان بود و بعد یک ماه ۲۵ تومان افزایش پیدا کرد. با این حال بازدهی لیر هنوز در بازه سه‌ماهه، شش‌ماهه و یکساله منفی است. معامله‌گرانی که سه ماه قبل یعنی ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ به‌قصد سرمایه‌گذاری سراغ خرید لیر رفتند، حالا سرمایه‌شان ۳.۵ درصد آب رفته است. قیمت لیر در شش ماه گذشته ۳۴ درصد و ظرف یک سال ۲۷ درصد افت داشته است.

قیمت لیر در یک ماه گذشته

به گزارش فرارو، قیمت لیر ترکیه در یک ماه گذشته افت‌وخیز محدوی داشته است. دیروز ۱۸ اردیبهشت قیمت لیر در بازار آزاد تهران به هزار و ۹۰۰ تومان رسید درحالی که یک ماه قبل یعنی ۱۸ فروردین لیر هزار و ۸۷۵ تومان فروخته می‌شد. بیشترین قیمت لیر در یک ماه گذشته هزار و ۹۲۵ تومان در روز ۲۳ فروردین به‌ثبت رسیده و رقم هزار و ۸۷۵ تومان در روز‌های هجدهم و نوزدهم فروردین کمترین سطح لیر در بازار ارز تهران بوده است.

به‌این ترتیب در یک ماه گذشته قیمت لیر ۲۵ تومان افزایش پیدا کرده و بازدهی آن را باید مثبت ۱.۳ درصد درنظر بگیریم. از این نظر بین سایر ارز‌های رایج لیر بعد دلار و درهم امارات بازدهی بیشتری داشته و ضعیت آن از یورو و پوند بهتر بوده است. قیمت دلار در این مدت از ۲۷ هزار و ۶۵۰ تومان به ۲۸ هزار و ۴۰۰ تومان رسید و ۲.۷ درصد بالا آْمد. قیمت درهم امارات هم با رشد ۲.۷ درصدی از هفت هزار و ۵۲۵ تومان به هفت هزار و ۷۳۰ تومان رسید، اما پوند و یورو ارزان شدند. پوند ظرف یک ماه گذشته سه درصد افت قیمت پیدا کرده و ارزش آن از ۳۶ هزار و ۱۳۰ تومان به ۳۵ هزار و ۴۵ تومان تقلیل پیدا کرده است. قیمت یورو نیز با افت نیم‌درصدی از ۳۰ هزار و ۱۳۵ تومان به ۲۹ هزار و ۹۵۵ تومان رسید.

قیمت لیر طی یک ماه گذشته در یک نگاه

قیمت لیر ۱۸ فروردین

قیمت لیر ۱۸ اردیبهشت

کمترین قیمت لیر

بیشترین قیمت لیر

تغییر قیمت لیر

بازدهی لیر

هزار و ۸۷۵ تومان

هزار و ۹۰۰ تومان

هزار و ۸۷۵ تومان (۱۸ و ۱۹ فروردین)

هزار و ۹۲۵ تومان (۲۳ فروردین)

۲۵ تومان افزایش

مثبت ۱.۳ درصد

قیمت لیر در بازه سه‌ماهه، شش‌ماهه و یکساله

قیمت لیر در بازه‌های سه‌ماهه، شش‌ماهه و یکساله بازدهی منفی داشته است. طی سه ماه گذشته آن‌هایی که به قصد سرمایه‌گذاری لیر خریدند، متحمل ضرر ۳.۵ درصدی شده‌اند. چون قیمت لیر سه ماه قبل یعنی ۱۸ بهمن پارسال هزار و ۹۷۰ تومان بود و با رسیدن این رقم به هزار و ۹۰۰ تومان، قیمت هر لیر ۷۰ تومان کاهش پیدا کرده است. به گزارش فرارو، در بازه شش‌ماهه بازدهی لیر به منفی ۳۴ درصد می‌رسد. شش ماه پیش روز ۱۸ آبان پارسال در بازار آزاد ارز تهران هر لیر ترکیه را دو هزار و ۸۹۵ تومان خرید و فروش می‌کردند. روز ۱۸ اردیبهشت امسال این عدد به هزار و ۹۰۰ تومان کاهش پیدا کرد و نزدیک ۳۴ درصد پایین آمد. بازدهی یکساله لیر هم منفی است. درست یک سال پیش ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ معامله‌گران ارزی لیر ترکیه را دو هزار و ۶۱۵ تومان رد و بدل می‌کردند و ۱۸ اردیبهشت امسال هزار و ۹۰۰ تومان. به‌این ترتیب بازدهی یکساله لیر ترکیه معادل منفی ۲۷ درصد برآورد می‌شود.

بازدهی سه‌ماهه، شش‌ماهه و یکساله لیر

بازه

قیمت لیر در شروع بازه

قیمت لیر ۱۸ اردیبهشت

تغییر قیمت لیر

بازدهی

سه‌ماهه

هزار و ۹۷۰ تومان

هزار و ۹۰۰ تومان

۷۰ تومان کاهش

منفی سه‌ونیم درصد

شش‌ماهه

دو هزار و ۸۹۵ تومان

هزار و ۹۰۰ تومان

۹۹۵ تومان کاهش

منفی ۳۴ درصد

یکساله

دو هزار و ۶۱۵ تومان

هزار و ۹۰۰ تومان

۷۱۵ تومان کاهش

منفی ۲۷ درصد

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید